Gå til innhold

VM - Oppsummering 2


jacob

Anbefalte innlegg

Brasil slo et tafatt England i dag. En tragedie for oss som setter pris på fair og brutal fotball- og en tragedie for oss som satte penger på England. Brasil var selvsagt ikke bedre enn at England burde slått dem. Kampen kan oppsummeres slik: En forsvarstabbe, en keepertabbe, et feilaktig rødt kort og et straffespark som england burde hatt. Videre statuerte Rivaldo nok en gang sin feminine, usympatiske og usportslige legning. Kampens beholdning var Ronaldinho.

De resterende lagene i VM er en gjeng med pyser bortsett fra tyskerne og gutta fra Senegal. Senegals muskler blir derfor helt avgjørende når de slår Brasil i semifinalen (etter at de har banket Tyrkia naturligvis). Tyskerene er der de er fordi de har verdens beste keeper og det holder helt til finalen. Sør Korea har enda ikke vunnet en kamp hvor motparten har fullført med mer enn 10 mann. I tillegg har de hatt flaks og dommerne på sin side. Håper de ryker til helvete, jo fortere jo bedre. Tyrkia får fyken mot Senegal. Spania eller Tyskland møter Senegal i finalen.

Dette VM'et har vært en skandale fra første pipeblås. De store matchene (bortsett fra i dag) har uteblitt, de er ødelagt av småtasser fra Asia, bønder fra Ecuador (eller hva det heter) og halliker fra Nord Afrika. Inkompetente dommere og udugelige fotballspillere har samarbeidet godt til glede for Aslak Sira Myre og Jon Michelet (eller hva han heter). Folk som vist nok er opptatt av god fotball og fotball som politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er godt at det finnes noen som kan fortelle oss i det private næringsliv som sliter over diverse resultatbaserte oppdrag i brennende hete inne på et innestengt kontor, om hva som skjer der ute.

Jeg har ikke sett en eneste kamp i dette VM, men disse to kampene i dag skulle jeg gjerne sett. Så du må gjerne referere fra Tyskland - USA også jacob - for du så vel den óg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt at det finnes noen som kan fortelle oss i det private næringsliv som sliter over diverse resultatbaserte oppdrag i brennende hete inne på et innestengt kontor, om hva som skjer der ute.

Jeg har ikke sett en eneste kamp i dette VM, men disse to kampene i dag skulle jeg gjerne sett. Så du må gjerne referere fra Tyskland - USA også jacob - for du så vel den óg?

Nei - den så jeg ikke. Må holde av til kampene i neste uke. Få deg dårlig betalt jobb i offentlig næringsliv du;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tek sjansen på å hitsette ein kommentar eg hadde litt tidlegare i dag, andsynes Brasil si maling av England:

"Dette var ein siger for fotballen. Ånd vann over materie. Artisteri over samleband og industri.

England var sjanselause med sin overfokuserte og oppskrytte gampefotball.

No er det berre å feie golvet med Tyrkia eller Senegal (gud forby), og deretter knekke preusser-fan i finalen.

Fotballen er gjenreist. Halleluja."

Dette står i ganske rak motsetnad til di analyse. Korleis kan dette ha seg? Har du gått glipp av noko?

Den karen som ikkje fekk ståpikk av å sjå Ronaldinho sitt frispark i krysset i dag, er homo.

Kraftfotball og ærleg, hardt arbeid er flott, og det rekk oftast langt. Brasil serverar noko anna....kanskje konkret i formen, men definitivt abstrakt i uttrykket - eit artisteri basert på ei avsindig sjølvkjensle.

(Eg har drive og servert analyser under heile VM, men dei fleste er sletta av denne astmatiske webmasteren (utan vener) fordi eg ikkje støtta Senegal, eller kva det heiter.)

Analyser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tek sjansen på å hitsette ein kommentar eg hadde litt tidlegare i dag, andsynes Brasil si maling av England:

"Dette var ein siger for fotballen. Ånd vann over materie. Artisteri over samleband og industri.

England var sjanselause med sin overfokuserte og oppskrytte gampefotball.

No er det berre å feie golvet med Tyrkia eller Senegal (gud forby), og deretter knekke preusser-fan i finalen.

Fotballen er gjenreist. Halleluja."

Dette står i ganske rak motsetnad til di analyse. Korleis kan dette ha seg? Har du gått glipp av noko?

Den karen som ikkje fekk ståpikk av å sjå Ronaldinho sitt frispark i krysset i dag, er homo.

Kraftfotball og ærleg, hardt arbeid er flott, og det rekk oftast langt. Brasil serverar noko anna....kanskje konkret i formen, men definitivt abstrakt i uttrykket - eit artisteri basert på ei avsindig sjølvkjensle.

(Eg har drive og servert analyser under heile VM, men dei fleste er sletta av denne astmatiske webmasteren (utan vener) fordi eg ikkje støtta Senegal, eller kva det heiter.)

Analyser!

Her er analysen:

England hadde tilsynelatende full deffensiv kontroll i dag. Ronaldinho var, som tidligere sagt, kampens beholdning. Frisparket hans var imidlertid dritflaks kombinert med at keeperen både led av MS, epilepsi, åndsløshet og hemokromotosemangel (hva nå det enn er) på en gang. Kampen var en middelmådighet - en kamp uten tempo, taklinger og tekniske finesser. England var latterlig svake offensivt.

Brasil er opplagt et bra lag, men jeg tror bare ikke at de vinner VM, til tross for at resten av verden tror det. De er slurvete defensivt og det vil straffe seg mot lag som har bedre offensive egenskaper enn England. Cafu og Roberto Carlos er glimrende offensive backer, men mot potensielle og smarte motstandere som Spania og Senegal kan de risikere å bli kontret i senk. Dersom Brasil møter Senegal i semi'en, gleder jeg meg til å se disse gutta mot f.eks Diop og Camara. De to sistnevnte er, i likhet med Brassenes angripere, i stand til å lage meget faenskap på egen hånd. Disse to har, forøvrig i tillegg til Kahn, imponert meg mest til nå i VM.

Skulle Brasil gå til finalen møter de Spania eller Tyskland. Begge lagene er maskinmessige og grundige, smarte og kloke - dog har Spania et kreativt register som Tyskland mangler. Nei, jeg føler det på meg; Brasil vinner ikke dette VM.

P.S Så langt i VM har vi vært vitne til et par-tre gode fotballkamper (England/Argentina, Senegal/Uruguay og Brasil mot Costa Rica). Nivået er på bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er analysen:

England hadde tilsynelatende full deffensiv kontroll i dag. Ronaldinho var, som tidligere sagt, kampens beholdning. Frisparket hans var imidlertid dritflaks kombinert med at keeperen både led av MS, epilepsi, åndsløshet og hemokromotosemangel (hva nå det enn er) på en gang. Kampen var en middelmådighet - en kamp uten tempo, taklinger og tekniske finesser. England var latterlig svake offensivt.

Brasil er opplagt et bra lag, men jeg tror bare ikke at de vinner VM, til tross for at resten av verden tror det. De er slurvete defensivt og det vil straffe seg mot lag som har bedre offensive egenskaper enn England. Cafu og Roberto Carlos er glimrende offensive backer, men mot potensielle og smarte motstandere som Spania og Senegal kan de risikere å bli kontret i senk. Dersom Brasil møter Senegal i semi'en, gleder jeg meg til å se disse gutta mot f.eks Diop og Camara. De to sistnevnte er, i likhet med Brassenes angripere, i stand til å lage meget faenskap på egen hånd. Disse to har, forøvrig i tillegg til Kahn, imponert meg mest til nå i VM.

Skulle Brasil gå til finalen møter de Spania eller Tyskland. Begge lagene er maskinmessige og grundige, smarte og kloke - dog har Spania et kreativt register som Tyskland mangler. Nei, jeg føler det på meg; Brasil vinner ikke dette VM.

P.S Så langt i VM har vi vært vitne til et par-tre gode fotballkamper (England/Argentina, Senegal/Uruguay og Brasil mot Costa Rica). Nivået er på bunn.

Sussebass!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn med unntak av at du håpet på engelsk seier i går, så føler jeg at dette var en meget god oppsummering av VM, så langt.

Selv om jeg håpet på Brasil i går så er jeg uansett enig med deg i en ting når det gjelder denne kampen, og det er selvsagt at den var en tragedie for dere som satte penger på England.

Jeg derimot, som satte penger på Brasil og dermed bare ligger ca 900 kroner i underskudd på dette VM, er meget fornøyd, også med gevinsten av kroner.

Nå skal jeg se Spania slå disse fuckings Koreanerne og dermed bidra til å redusere mitt underskudd, før jeg går og legger meg for natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn med unntak av at du håpet på engelsk seier i går, så føler jeg at dette var en meget god oppsummering av VM, så langt.

Selv om jeg håpet på Brasil i går så er jeg uansett enig med deg i en ting når det gjelder denne kampen, og det er selvsagt at den var en tragedie for dere som satte penger på England.

Jeg derimot, som satte penger på Brasil og dermed bare ligger ca 900 kroner i underskudd på dette VM, er meget fornøyd, også med gevinsten av kroner.

Nå skal jeg se Spania slå disse fuckings Koreanerne og dermed bidra til å redusere mitt underskudd, før jeg går og legger meg for natta!

Du fikk ikke se at Spania slo SørKorea. Spania fikk et mål tvilsomt annulert, og et mål annulert som aldri skulle vært annulert. Dommerkvaliteten i VM er skandaløs. Det er ikke bare provoserende - det er trist.

Store fotballnasjoner vil trekke sine lag om FIFA ikke setter strengere krav til dommerne. VM er i ferd med å utspille sin rolle som en god og redelig fotballturnering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...