Gå til innhold

til legen; smerte/soppinfeksjon etter sex


jellyfish

Anbefalte innlegg

jeg er ei jente på 18 ,og har hatt fast kjæreste i over to år nå.

jeg brukete p-pillen Trionetta før, men har byttet til Synfase.

det funker bra...men etter at vi har hatt sex, eller midt i, så får jeg vondt i underlivet. av og til får jeg en skikkelig kløe og ekstremt mye utflod(noe jeg ellers aldri har).

har vært hos legen en gang og fikk beskjed om sopp.brukte Canesten og ble bra.

men det er da vel ikke vanlig å få vondt og "sopp-lignende" utflod etter hvert samleie???-nesten hver gang???

dette er veldig kjedelig; og jeg for lite lyst til å ha sex når jeg vet hvordan det som regel ender...

burde jeg gå til legen...eller hva skal jeg gjøre?for dette er vel ikke normalt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest soppmusa

Du er ikke alene om det der! Det er mange som sliter med sopp.. Jeg er en av dem. Ettersom jeg får sopp hver gang jeg har hatt sex, og brukt canesten 100 ganger, så slutta den å virke på meg. Jeg fikk resept på en pille som heter diflucan og den gjorde susen! vet ikke om det kommer igjen nå da, har ikke turt å prøve..

Det er veldig kjedelig som du sier. det er ubehagelig å ha sex når man har sopp, og man kan bli sår og øm og få svie, pluss kløe - som gjør det hele komplett! Fine greier.. NOT! Jeg har i hvert fall bestilt meg en time hos gynekolog, spesialist, for å høre hva jeg kan gjøre for å forhindre dette.

men i først omgang vil je råde deg til å be typen din bruke canesten salve der ca en uke, morgen og kveld. med en gang skjønte vi ikke at det var han som smitta meg etter jeg hadde tatt en kur og blitt kvitt dritten! Før han fant sopp under forhuden sin.. Når begge var sopp-fri, så gikk det i hvert fall lenger tid til jeg fikk det igjen. også må du passe på at du ikke blir sår eller er for tørr, da er den der med en gang!

Ellers kan du jo spørre om å få resept på diflucan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du forteller ikke hvor ofte du har samleie. Er det sjelden kan du ta en enkel stikkpille for sopp etter samleiet. Hvis det skjer ofte, kan det i noen tilfeller vare aktuelt a bruke forebyggende soppmedisin, f.eks. Diflucan tablett hver 2. uke. Med hensyn til smertene sa er jeg ikke helt klar over om det er selve samleiet eller soppen som gir smerter, men uansett synes jeg du skal fa en grundig underlivsundersokelse, evt hos en spesialist i gynekologi.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forteller ikke hvor ofte du har samleie. Er det sjelden kan du ta en enkel stikkpille for sopp etter samleiet. Hvis det skjer ofte, kan det i noen tilfeller vare aktuelt a bruke forebyggende soppmedisin, f.eks. Diflucan tablett hver 2. uke. Med hensyn til smertene sa er jeg ikke helt klar over om det er selve samleiet eller soppen som gir smerter, men uansett synes jeg du skal fa en grundig underlivsundersokelse, evt hos en spesialist i gynekologi.

Vennlig hilsen

takk for svaret, dr.Moen.

litt vanskelig å si akkuratt hvor ofte vi har sex,p.g.a mitt merkelige underliv.

kjæresten min mener også at jeg bør få sjekket det.

jeg får som regel vondt av samleiet, (som regel helt ytterst i skjeden/skjedeinngangen), og noen dager etter, setter soppen seg.

jeg bor i oslo/akershus... hvor er da nærmeste spesialist i slik??

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...