Gå til innhold

Kurvmøbler som kan stå ute (hele sommeren)


Gjest AnyMouse

Anbefalte innlegg

Gjest AnyMouse

Kunne tenkt meg noe kurvmøbel lignende på den nye uteplassen vi har laget i stand. Er det noen som vet om det finnes noen som kan stå ute hele sesongen.

Det er ikke tak der, så de må tåle en regnskur. Putene tas selvfølgelig inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes slike kurvmøbler . De ser helt ut som vanlige kurvmøbler men i stedet for Rotting er det brukt plastik som lingner i stedet .

http://www.skeidar.no/

de har det vel de fleste steder se bare under hagemøbler hos skeidar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Rottingen råtner fort, men du kan sprøyte den med Benarolje, så holder den lenger. Problemet med rottingen er at den lever, dvs beveger seg med luftfuktighet og at noen sitter i stolen f eks, og da sprekker overflatebehandlingen. Det værste er tåresoppen som gjør den svart. Det skal mye remedier til for å slippe å dekke den til. Rart med vedlikehold og omsorg for ting: glemmes det, blir ting ødelagt, akkurat som kjærligheten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnyMouse

Det finnes slike kurvmøbler . De ser helt ut som vanlige kurvmøbler men i stedet for Rotting er det brukt plastik som lingner i stedet .

http://www.skeidar.no/

de har det vel de fleste steder se bare under hagemøbler hos skeidar.

Super link. Det var akkurat dette jeg var ute etter.

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnyMouse

Rottingen råtner fort, men du kan sprøyte den med Benarolje, så holder den lenger. Problemet med rottingen er at den lever, dvs beveger seg med luftfuktighet og at noen sitter i stolen f eks, og da sprekker overflatebehandlingen. Det værste er tåresoppen som gjør den svart. Det skal mye remedier til for å slippe å dekke den til. Rart med vedlikehold og omsorg for ting: glemmes det, blir ting ødelagt, akkurat som kjærligheten :-)

Ja, det er komplisert med rotting. Tror det blir for mye å vedlikeholde. Det blir vel noe "plastaktig" tenker jeg, selv om det er rådyrt.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, det er komplisert med rotting. Tror det blir for mye å vedlikeholde. Det blir vel noe "plastaktig" tenker jeg, selv om det er rådyrt.

:-)

Det er koseligere å sitte i dem enn å bære dem inn eller dekke dem til hver kveld. Vedlikeholdsfrie plastgreier er praktisk men akk så lite romantiske. Tenk deg et bilde fra 1923 med to par hvor damene sitter i kurvstoler med store kjoler, hatter og parasoller, mens herrene har stråhatt, spaserstokk, sigar og sløyfe. Det hadde ikke blitt det samme med plaststoler fra IKEA :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnyMouse

Det er koseligere å sitte i dem enn å bære dem inn eller dekke dem til hver kveld. Vedlikeholdsfrie plastgreier er praktisk men akk så lite romantiske. Tenk deg et bilde fra 1923 med to par hvor damene sitter i kurvstoler med store kjoler, hatter og parasoller, mens herrene har stråhatt, spaserstokk, sigar og sløyfe. Det hadde ikke blitt det samme med plaststoler fra IKEA :-)

hehe. Nei, det har du rett i. Romantisk er det ikke. Men likevel, de ser ikke så værst ut. Ta en titt på linken til poppy. Jeg har vært hos noen som har de på nederste bilde. Jeg skjønte faktisk ikke at det var plast.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

hehe. Nei, det har du rett i. Romantisk er det ikke. Men likevel, de ser ikke så værst ut. Ta en titt på linken til poppy. Jeg har vært hos noen som har de på nederste bilde. Jeg skjønte faktisk ikke at det var plast.

:-)

Jeg skal se, men knirket når du setter deg får du ikke til.... heller ikke den lune varmen som ekte tre gir, særlig når sola har skint på dem en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnyMouse

Jeg skal se, men knirket når du setter deg får du ikke til.... heller ikke den lune varmen som ekte tre gir, særlig når sola har skint på dem en stund.

Det har du helt rett i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal se, men knirket når du setter deg får du ikke til.... heller ikke den lune varmen som ekte tre gir, særlig når sola har skint på dem en stund.

si ikke det... familien min har kjøpt sånne stoler i spania og det tok oss en hel uke før vi fikk med oss at det var plast.... spansken er nemlig ikke helt på plass *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...