Gå til innhold

Problemer med huseier...


Gjest Leieboerinnen

Anbefalte innlegg

Gjest Leieboerinnen

Hei!

Jeg og venninnen min leier annen etasje hos onkelen min. Vi betaler vanlig pris. Jeg 2750 for et rom på 20 kvm og hun 2250 for et litt mindre rom. Vi deler kjøkken, og vi deler igjen et bad med fetteren min som leier et kontor i samme etasje som oss.

Problemet er at leiligheten har litt mangler. Det elektriske er ikke helt i orden. Det henger noen ledninger nedover veggen som er "åpne". På badet spruter det vann alle veier fra kranen. Og på kjøkkenet mangler det fremdeles et skap. Det er blyantstreker der hvor dette skulle ha vært.

Det verste er likevel at vi ikke får lov å ha vinduene åpne når det regner. De er "doble" og veldig gamle. Han mener at de råtner hvis det kommer vann på dem. Oppe hos oss var det 30 grader her om dagen. Da jeg kom hjem åpnet jeg vinduene med en gang. Men da ble det bråk! Det var jo ikke lov. Enden på visa var at vi gikk ut for å få luft. Kan han nekte oss å ha vinduene åpne? Er de så dårlige får han heller kjøpe nye!

Synes det er litt ekkelt å kjefte fordi vi er i familie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du trenger vel ikke å kjefte. Kan du ikke sette deg ned og ta en liten prat med han. Forklar han at dere har behov for å lufte selv om det regner, men at dere heller kan lufte litt forsiktig slik at det ikke kommer så mye vann på vinduene. Jeg har selv bodd i hus med slike vinduer og de har faktisk ikke godt av å få mye vann på seg. Jeg kan derfor forstå at han ble litt sint, hvis dere luftet for fullt mens det regnet.

I samme slengen så kan du jo nevne at du synes det ser brannfarlig ut med ledningene som henger og slenger, spørre litt forsiktig om når kjøkkeskapet kommer og informere han om at ikke alt er helt bra på badet.

Hjelper ikke dette så er det jo ingenting som sier at du må bo hos han. Dere betaler jo vanlig leie som du selv sier, så dere kan jo finne dere noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leieboerinnen

Hei!

Du trenger vel ikke å kjefte. Kan du ikke sette deg ned og ta en liten prat med han. Forklar han at dere har behov for å lufte selv om det regner, men at dere heller kan lufte litt forsiktig slik at det ikke kommer så mye vann på vinduene. Jeg har selv bodd i hus med slike vinduer og de har faktisk ikke godt av å få mye vann på seg. Jeg kan derfor forstå at han ble litt sint, hvis dere luftet for fullt mens det regnet.

I samme slengen så kan du jo nevne at du synes det ser brannfarlig ut med ledningene som henger og slenger, spørre litt forsiktig om når kjøkkeskapet kommer og informere han om at ikke alt er helt bra på badet.

Hjelper ikke dette så er det jo ingenting som sier at du må bo hos han. Dere betaler jo vanlig leie som du selv sier, så dere kan jo finne dere noe annet :)

Ja, skjønner hva du mener! Men jeg har tenkt til å holde på mitt og lufte for fullt når det er varmt. Alt det andre har vi sagt fra om to ganger uten at det har blitt gjort noe med.

Ja, ja... Kanskje dumt å flytte inn hos famile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner hva du mener! Men jeg har tenkt til å holde på mitt og lufte for fullt når det er varmt. Alt det andre har vi sagt fra om to ganger uten at det har blitt gjort noe med.

Ja, ja... Kanskje dumt å flytte inn hos famile.

hehe... eller så kan du kjøpe persienner (så det ikke blir så varmt inne).... og sende regningen en etg. ned... *S*

eller du kan klage litt forsiktig til den av dine foreldre som er søsken med onkel, over at du synes det er brannfarlig. De fleste foreldre har en ting for brannfare, så kanskje det skjer noe...(fungerer sikkert best hvis du akkurat har flyttet hjemme fra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...