Gå til innhold

hvorfor blir det ikke riktig på hjemmesiden min?


sjakktrekk

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en tabell på hjemmesiden min med symboler lengst til høyre. På forhåndsvisningen ser alt helt greit ut, men når jeg kobler meg på nettet, vil ikke symbolene vises.

I IE vises synbolene som en liten firkant med rødt kryss, og i Opera vises ingenting.

I mappene på harddisken har jeg lagret bildene i .gif. Og .gif står med store bokstaver - er det grunnen til at de ikke vil vises på nettet?

Jeg har prøvd å gå inn for å gjøre om store til små bokstaver, men det går jo ikke. Hvordan gjør jeg det så det blir riktig?

Siden min ligger på: http://home.no.net/wand/ og der jeg har fått feil, er på siden "om astrologi"

Håper noen kan hjelpe - jeg blir litt frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser symbolene som tilhører Tvillingene og Jomfruen, men ikke de andre.

Symbolene til refererer til mappen http://home.no.net/wand/astro/ Hvis de andre symbolene vises kan det være flere årsaker til det.

1. Linken er feil på harddisken - sjekk det.

2. Bildene ligger i feil mappe på serveren - ergo blir stien feil og dermed kan ikke bildet vises.

3. Du har glemt å publisere bildene.

Se til at alle symbolene dine ligger i samme mappe på disken. Link på nytt, og publiser alt ved å dra hovedmappen, med alle underliggende mapper over i ftp vinduet. Da sikrer du at strukturen blir lik og linkingen riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser alle tegnene med IE og Opera.

Det mangler en rekke tegn helt til høyre i tabellen på siden "Om astrologi". Resten av tegnene vises fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mangler en rekke tegn helt til høyre i tabellen på siden "Om astrologi". Resten av tegnene vises fint :)

Jeg merket etterpå at jeg sjekket feil.Takk for "korrigeringen" :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør alt om til små bokstaver, både bildenavnene og navnene i koden. Så vises det nok riktig.

hvordan gjør jeg om bildene til små .gif? Jeg gikk inn på harddisken/astro og rename og skrev .gif istedet for store boksaver, men det hjalp ikke.

Det rare er at jeg ikke ser noen forskjell på de som ikke vil vises og merkur som kommer fram, bortsett fra at merkur har stor .gif.

Jeg bruker HomeSite og åpner filen astro og da kommer bildene og jeg bare drar de dit de skal.

Hvis jeg skal rename, hvor gjør jeg det? Det hjelper ikke å høyreklikke og trykke på rename og skrive .gif med små bokstaver, for da står det bare sun.GIF.gif eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gjør jeg om bildene til små .gif? Jeg gikk inn på harddisken/astro og rename og skrev .gif istedet for store boksaver, men det hjalp ikke.

Det rare er at jeg ikke ser noen forskjell på de som ikke vil vises og merkur som kommer fram, bortsett fra at merkur har stor .gif.

Jeg bruker HomeSite og åpner filen astro og da kommer bildene og jeg bare drar de dit de skal.

Hvis jeg skal rename, hvor gjør jeg det? Det hjelper ikke å høyreklikke og trykke på rename og skrive .gif med små bokstaver, for da står det bare sun.GIF.gif eller noe sånt.

I Windows Utforsker går du på Tools > Folder Options > View, og tar vekk haken ved "hide file extensions for known file types". (du finner sikkert fram på norsk også). Da får du gitt filene riktig navn, og laster dem opp på nytt. Så går du gjennom html-koden og endrer alle de store filnavnene til små, og laster opp html-filen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Windows Utforsker går du på Tools > Folder Options > View, og tar vekk haken ved "hide file extensions for known file types". (du finner sikkert fram på norsk også). Da får du gitt filene riktig navn, og laster dem opp på nytt. Så går du gjennom html-koden og endrer alle de store filnavnene til små, og laster opp html-filen også.

Jeg gjorde som du sa, men allikevel kom ikke bildene fram.

Nå er alle filene med små bokstaver, og jeg har lastet dem opp på nytt med ftp prog, men nei - ikke noen symboler der. Nå ble det ene symbolet som vistes i stad, borte også.

Det siste du skrev skjønte jeg ikke. At jeg skulle laste opp html-filen også. Er det i ftp du mente, så har jeg lastet opp på nytt alle filene jeg har.

Jeg er ei skikkelig kløne, jeg skjønner ingenting her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde som du sa, men allikevel kom ikke bildene fram.

Nå er alle filene med små bokstaver, og jeg har lastet dem opp på nytt med ftp prog, men nei - ikke noen symboler der. Nå ble det ene symbolet som vistes i stad, borte også.

Det siste du skrev skjønte jeg ikke. At jeg skulle laste opp html-filen også. Er det i ftp du mente, så har jeg lastet opp på nytt alle filene jeg har.

Jeg er ei skikkelig kløne, jeg skjønner ingenting her.

Du må endre filreferansene i html-koden også. Åpne html-filen i Notepad, og endre alle filnavnene der til små bokstaver. Så lagrer du den og laster den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må endre filreferansene i html-koden også. Åpne html-filen i Notepad, og endre alle filnavnene der til små bokstaver. Så lagrer du den og laster den opp.

Nå har jeg endret til små bokstaver overalt jeg vet om, og enda vil det ikke virke riktig. Det er så rart at jeg får det opp i forhåndsvisning uten å være tilkoblet, men straks jeg er på nett vil det ikke funke.

Jeg forandret og lagret og overførte med ftp. Da jeg fulgte med på prossessen så jeg allikevel at en planet sto med store bokstaver.

Jeg kan ikke skjønne hvor jeg skal gå inn for å forandre. Jeg har forandret i dokumentene mine, og på ftp_log i notepad.

Jeg vet ikke om det går an å forklare for en komplett grønnskolling som meg, jeg? Hvor skal jeg gå inn og forandre mer nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endret til små bokstaver overalt jeg vet om, og enda vil det ikke virke riktig. Det er så rart at jeg får det opp i forhåndsvisning uten å være tilkoblet, men straks jeg er på nett vil det ikke funke.

Jeg forandret og lagret og overførte med ftp. Da jeg fulgte med på prossessen så jeg allikevel at en planet sto med store bokstaver.

Jeg kan ikke skjønne hvor jeg skal gå inn for å forandre. Jeg har forandret i dokumentene mine, og på ftp_log i notepad.

Jeg vet ikke om det går an å forklare for en komplett grønnskolling som meg, jeg? Hvor skal jeg gå inn og forandre mer nå?

Det ser riktig ut på maskinen din fordi Windows ikke bryr seg om det er store eller små bokstaver. Det gjør derimot webserveren. Selve html-filen din ser helt fin ut nå. Men se på http://home.no.net/wand/astro/ - De filene der som har store bokstaver er nettopp de som ikke vises. De filene må ha små bokstaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...