Gå til innhold

Jeg liker Vidkun så godt...


Gjest malun

Anbefalte innlegg

Gjest malun

...navnet, altså!

Synes det er trist at et så fint navn bare forbindes med en ting: Vidkun Quisling.

Det er et nydelig fornavn, som jeg gjerne kunne tenke meg å gi nestemann, men man har jo ikke lyst til å være førstemann til å "gjenopplive" et så belastet navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Morsk

Tror du kan glemme det. Vidkun kommer mest sannsynlig i overskuelig fremtid å være i konflikt med navnelovens bestemmelse om at ingen kan døpes noe som vil være til belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Tror du kan glemme det. Vidkun kommer mest sannsynlig i overskuelig fremtid å være i konflikt med navnelovens bestemmelse om at ingen kan døpes noe som vil være til belastning.

Et søk i skattelista viser at det faktisk er fem stykker yngre enn 50 år som har dette navnet..

Så da er det allikevel håp..LOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest malun

Du kan jo ta Audun istedet. Det er like stygt, men ikke belastet.

Jeg vil helst ha et navn som er både stygt og belastet. Dermed faller Audun skikkelig igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Et søk i skattelista viser at det faktisk er fem stykker yngre enn 50 år som har dette navnet..

Så da er det allikevel håp..LOL.

Det er litt ulekkert å være den personen som skal endre seksti års assosiasjoner til et navn. Tenk deg bare reaksjonene i butikken når man roper på "Vidkun".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinen er brillefin, selvom den er fra pappkartong.

*skåler*

Andre sinnsyke forslag; Adolf, Saddam eller rett og slett bare Henry Oliver....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest malun

Andre sinnsyke forslag; Adolf, Saddam eller rett og slett bare Henry Oliver....?

Scenario: Et rekkehusområde, like før leggetid. Mor kommer ut og roper barna inn til sengs:

"Viiidkun, Aaaadolf, Henry Oliiiver - kom inn nå!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...