Gå til innhold

psyko-drømmer-langt


Gjest veldig redd

Anbefalte innlegg

Gjest veldig redd

Hei! Vet ikke hvor jeg skal henvende meg. Så jeg forsøker her.

Jeg er en jente i slutten av 20 åra. Jeg jobber med barn, og er til tider ganske sliten. Men jeg elsker jobben min. Jeg har en flott kjæreste, og greie venner. Har grei kontakt med familien, men kontakten med mor er vanskelig. Hun har vært innlagt på psykiatrisk flere ganger pga selvmordsforsøk. Hun har slitt med psyken siden tenårene, og har ofte gått til psykolog.

I forrige måned opplevde jeg noe skremmende og underlig. Noen mennesker kom løpende inn på soverommet og angrep meg og min mann. Jeg skrek ut i panikk, og ble livredd. Jeg våknet av at mannen min ropte navnet mitt. Han hadde også blitt livredd av denne livaktige drømmen min. Jeg hadde skreket så halsen ble sår.

Siden den natten har jeg sovet med låst soveromsdør. Falsk trygghet, jeg vet, men det føles som om det hjelper. Ei venninne rådet meg til å møte frykten neste gang drømmen kom. "Snu deg mot de som angriper deg og spør hvem de er!" Men drømmen er så livaktig, og jeg stivner til i panikk og skrekk.

Så i går natt kom drømmen tilbake, men denne gangen var den annerledes. Jeg husker bare vagt hva som skjedde, men det var noe med at jeg løftet opp dyna til mannen min, og der lå det en annen person. Jeg løp mot døra i søvne og skrek hest "nei nei". Mannen min løp etter meg og tok meg igjen ved døra. Da våkna jeg. Jeg ikke bare snakker i søvne, men går også.

Akkurat dette har aldri skjedd før. Men jeg har ofte våknet av at det føles som om noen står over senga mi og ser ned på meg. Jeg blir også da stiv av skrekk, helt til øynene venner seg til mørket, og jeg ser at det ikke står noen der.

Holder jeg på å bli gal? Dette er skikkelig ekkelt. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du holder på å bli gal, nei. Men du får noen skumle mareritt som kommer tilbake. Har du prøvd å tenke gjennom om det er noe du har opplevd/sett/hørt som kan komme tilbake til deg om natten?

Prøv å legge inn innlegget på forum for psykiatri også. Kanskje noen der har opplevd noe lignende, eller kanskje NHD har en idé om hva du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veldig redd

Tror ikke du holder på å bli gal, nei. Men du får noen skumle mareritt som kommer tilbake. Har du prøvd å tenke gjennom om det er noe du har opplevd/sett/hørt som kan komme tilbake til deg om natten?

Prøv å legge inn innlegget på forum for psykiatri også. Kanskje noen der har opplevd noe lignende, eller kanskje NHD har en idé om hva du kan gjøre.

Jeg har allerede gjort det. Men tenkte jeg kanskje møtte forskjellige folk i de forskjellige forumene, og dermed sjansen til å få vinklet det litt forskjellig. Takk for svaret i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...