Gå til innhold

Nå er vi gift :)))))))))))


Gjest Anki og Neo

Anbefalte innlegg

Gjest Anki og Neo

I går var den store dagen vår. En kjempeflott dag for både oss og gjestene (sier de i hvert fall *s*)

Helt utrolig egentlig, jeg trodde at jeg kom til å grue meg helt vanvittig til det med å gå fram i kirken, men fra tirsdag frem til i går så bare gledet jeg meg. Var helt hyperhappy dagen før bryllupet, sa mora mi *s*

Jeg fikk til og med sove natta før bryllupet!! Helt utrolig til meg å være. Jeg som til og med har trøbbel med å sove natta til julaften hvert år.

Så kom den store dagen. Mora mi var så stressa at det halve kunne vært nok. hehe :) Ikke så rart kanskje siden huset var fullt.

Jeg og søstra mi var hos frisør og jeg ble sminket og fikk satt opp håret, og så gikk turen til kirken i en sort Buick 1941-modell. :) På det tidspunktet var sønnen min som skulle være brudesvenn rimelig nervøs. Jeg var litt kriblete i kroppen men gruet meg absolutt ikke. Bare gledet meg helt vanvittig.

Kirkedørene gikk opp, og vi begynte å gå opp kirkegulvet. Da jeg så min kjære stå der oppe ble jeg skikkelig skjelven i beina..hehe ..faren min tok ekstra godt tak i armen min da.

Kjolen min var blitt sydd opp etter høyden på de skoene jeg egentlig skulle bruke. Men de fikk jeg ikke bruke siden jeg er hoven i foten etter en operasjon. Så - egentlig var kjolen et par cm for lang i forhold til høyden på skoene, så jeg fikk tråkket et par ganger på kjolen på vei opp kirkegulvet. Men jeg tryna i det minste ikke da ;)

Vielsen var kjempefin syns vi. Solisten sang så nydelig.

Etter vielsen dro vi til fotografen for å ta bilder sammen med forloverne og brudesvennen. hehe.. så skjedde det så klart et uhell. Jeg skulle sitte på en stein, og så skulle min kjære mann (Uæææ..uvant å omtale han som det) sette seg på huk ved siden av meg, og da spjæra buksa hans. hehe ... heldigvis var det helt på slutten av fotograferingen i det minste.

Vi måtte få mora mi med hjem til seg selv så hun kunne sy buksa igjen. Og så dro vi ned til selskapslokalet der gjestene ventet på oss.

Broren min og samboeren hans hadde laget en "portal" ved døra inn der det stod navnene våre og datoen på et hjerte, og masse granbar og blomster rundt. Helt nydelig :)

Gjestene tok masse bilder - urk, jeg hater å bli tatt bilder av ..

Vi fikk velkomstdrikk, og gikk rundt og hilste på gjestene.

Så var det på tide med mat. Koldtbord stod på menyen. Ååå, så problemer vi begge hadde med å få i oss mat. Litt for preget av stundens alvor tror jeg.

Så var det tid for taler og sanger. Faren min holdt velkomsttalen, selv om han hadde sagt fra på forhånd at taler, det holder ikke han. Så var det tale fra min mor. Den var så fin. :) Helt utrolig at jeg klarte meg uten å gråte gjennom talene..

Og så kom talen fra min mann :) Han var så nervøs på forhånd, men han klarte det så bra :)

Og så var det sang fra meg til min mann, og så en sang til oss fra sønnen min.

Forloverne holdt så flotte taler :) Søstra mi som var min forlover avsluttet talen med at hun elsker meg, og jeg ble helt satt ut. Sånt har hun aldri sagt til meg.

Ingen fra min kjæres familie hadde tenkt til å holde tale, men plutselig reiste søstra hans seg opp for å si noen ord. Hun hadde ikke noe som helst skrevet ned, og hun holdt på å begynne å gråte hele tida, men det var så flott at hun reiste seg for å si noen ord :)

etter mat og dessert ble det satt på musikk, og mens vi stod og så på gavene fant vi ut at vi skulle danse sammen selv om vi var fast bestemte fra starten på at vi ikke skulle danse. Vi begynte å danse til "my way" av Frank Sinatra. Da vi begynte å danse, så var vi helt alene i rommet, men plutselig stod alle gjestene i rommet og tok bilder. Følte meg litt ille berørt da.

Vi fikk så utrolig mange fine gaver. To forskjellige Hardangerbestikk til 6 personer. Kniver, gafler og teskjeer til et annet Hardangerbestikk, Symphony-bestikk til 6 personer, et stort maleri hvor motivet var selskapslokalet vårt, 2 mindre malerier, et kjempenydelig bilde fra der Neo kommer fra, masse glassboller og 3 fat med stett.

2 støvsugere, primus, håndklær, mange duker, blomstervaser, hverdagsbestikk, dampstrykejern, kjeler, pyntefigurer og 19000 kr til sammen. Så vi var helt sjokka. Hadde absolutt ikke venta oss så mye.

Halv ti kom de få kaffegjestene.

I 1-tida på natta bestilte vi taxi og trakk oss tilbake til brudesuiten på hotellet. Der venta det champagne og frukt på oss, og det var boblebad der. Så vi har kost oss skikkelig. :)

I dag har vi hatt samling hos foreldrene mine med familien på farssida til mannen min, og med Mistrale og Never her fra DOL. :)

Nå er vi hjemme igjen og har kost oss med å se gjennom gavene. :)

Jo, dette var perfekt :) Det føles herlig å være nygift :))))))))

Tusen takk til annette, singu, Zirine og En_mamma for lykkeønskninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer!

Å, eg vert heilt bryllupssugen når eg les slikt! Eg syns det er så flott med bryllup. Har 3-års bryllupsdag sjölv om nokre veker, og begynner å bli ivrig etter å få ei veninne gift snart ;-) (Bryllupsarrangör kanskje hadde vore eit yrke for meg...)

Håpar det får eit flott og langt lykkeleg liv saman. ::::::::::::::kastar konfetti::::::::::::::::::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse Anki og Neo:o)

Så fint at du referete så mye fra brylupet da*s*

Gratulerer masse igjen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...