Gå til innhold

Hund som bjeffer !!!!!!


Raglan

Anbefalte innlegg

Jeg blir snart gal av hunden vår og bjeffingen når det ringer på døren.

Vi har prøvd å ignorere henne, avlede henne, bli sint og ta henne i nakkeskinnet ( da blir hun nesten verre) og vi har prøvd antibjeffe halsbånd - helt uten effekt. Sironduften bryr hun seg ikke om i det hele tatt.

Hun bjeffer og bjeffer og høres ut som om hun er rasende, men det er hun ikke.

Hva gjenstår som vi ikke har prøvd ?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et problem som er vanskelig å få bukt med. Jeg har ikke tid til noen lang avhandling nå, men skal prøve å få skrevet mer senere. Jeg kan love deg at det er mange metoder igjen å prøve. Hvis hunden virker sint bør man forsøke å vise at det ikke er noen farlig lyd f.eks med at dere lar noen komme med jevne mellomrom og ringer på. Dere blir bare sittende og overser lyden og hunden. En annen er at dere rolig går til døren, får hunden til å sitte og utenfor venter noen med en godbit. Kjeft gjør det bare verre og hisser opp hunden mer. Men nå må jeg gå... Søk litt rundt på nettet f.eks www.canis.no så finner du mange forskjellige metoder. Så skal jeg komme med den metoden jeg mener virker best senere hvis jeg rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et problem som er vanskelig å få bukt med. Jeg har ikke tid til noen lang avhandling nå, men skal prøve å få skrevet mer senere. Jeg kan love deg at det er mange metoder igjen å prøve. Hvis hunden virker sint bør man forsøke å vise at det ikke er noen farlig lyd f.eks med at dere lar noen komme med jevne mellomrom og ringer på. Dere blir bare sittende og overser lyden og hunden. En annen er at dere rolig går til døren, får hunden til å sitte og utenfor venter noen med en godbit. Kjeft gjør det bare verre og hisser opp hunden mer. Men nå må jeg gå... Søk litt rundt på nettet f.eks www.canis.no så finner du mange forskjellige metoder. Så skal jeg komme med den metoden jeg mener virker best senere hvis jeg rekker.

Venter spent på svar.

Her er mailadressen om du foretrekker det

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et problem som er vanskelig å få bukt med. Jeg har ikke tid til noen lang avhandling nå, men skal prøve å få skrevet mer senere. Jeg kan love deg at det er mange metoder igjen å prøve. Hvis hunden virker sint bør man forsøke å vise at det ikke er noen farlig lyd f.eks med at dere lar noen komme med jevne mellomrom og ringer på. Dere blir bare sittende og overser lyden og hunden. En annen er at dere rolig går til døren, får hunden til å sitte og utenfor venter noen med en godbit. Kjeft gjør det bare verre og hisser opp hunden mer. Men nå må jeg gå... Søk litt rundt på nettet f.eks www.canis.no så finner du mange forskjellige metoder. Så skal jeg komme med den metoden jeg mener virker best senere hvis jeg rekker.

Bare en liten tilføyelse.

Hunden er en Mellomschnauzer tispe som blir 4 år i morgen.

Her er noe av dt som står om schnauzeren på canis

"Den utmerker seg med sitt godmodige vesen og sin lekelyst. Den elsker barn, er ubestikkelig og vaktsom uten at være en "bjeffer". Dens sanser er høyt utviklet, den er klok og lærenem, utholdende, robust over for vær og sykdom, og har dermed alle forutsetninger som fremragende familie, vakt- og selskapshund, som også er egnet som brukshund. "

De _er_ bjeffere. Vi har to andre i familien med amme hund og alle er bjeffere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten tilføyelse.

Hunden er en Mellomschnauzer tispe som blir 4 år i morgen.

Her er noe av dt som står om schnauzeren på canis

"Den utmerker seg med sitt godmodige vesen og sin lekelyst. Den elsker barn, er ubestikkelig og vaktsom uten at være en "bjeffer". Dens sanser er høyt utviklet, den er klok og lærenem, utholdende, robust over for vær og sykdom, og har dermed alle forutsetninger som fremragende familie, vakt- og selskapshund, som også er egnet som brukshund. "

De _er_ bjeffere. Vi har to andre i familien med amme hund og alle er bjeffere.

Jeg har også opplevd flere av samme rase uansett størrelse som bjeffere, kun noen få unntak. Selv har jeg labrador og jeg skal innrømme at hun også bjeffer når det ringer på. Jeg har aldri gjort noe aktiv for å få henne til å slutte, det er det der med egen hund :-) Men det jeg har sett er at nå som jeg ikke lenger stresser til døren for å lukke opp så har hun blitt mye bedre. He he, jeg hadde jo egentlig ikke tid til dette. Får nok fortsette med det jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent på svar.

Her er mailadressen om du foretrekker det

[email protected]

Har du prøvd vannpistol? Det bruker vi noen ganger når hundene står ute på terrassen og bjeffer når det kommer noen forbi. Da blir det fort slutt på bjeffinga, og de er litt mer forsiktige neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd vannpistol? Det bruker vi noen ganger når hundene står ute på terrassen og bjeffer når det kommer noen forbi. Da blir det fort slutt på bjeffinga, og de er litt mer forsiktige neste gang.

Vi kan selvfølgelig gå til innkjøp av en vannpistol, men jeg tror ikke det hjelper. Dette er en hund som ikke får nok av vann, og egentlig er det greit at hun bjeffer på terrassen.

Og det er for såvidt greit at hun varsler at det ringer på også, men ikke så mye og ikke sålenge ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Med Påholden Penn

Det jeg har sett av våre er at de skal "være med på moroa" når det kommer noen og ringer på. Ved å engasjere noen til å ringe på og så vise hunden at man ignorerer både dørklokka og personen utenfor, og å belønne og rose hunden når den er stille, samt å ignorere den når den bjeffer, endrer hunden adferd. Verre når den er eldre. Eieren har ofte bevisst eller ubevisst lært hunden å vise glede når det kommer en besøkende. Visstnok finnes både aggressiv adferd og gledesadferd som beskrevet under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan selvfølgelig gå til innkjøp av en vannpistol, men jeg tror ikke det hjelper. Dette er en hund som ikke får nok av vann, og egentlig er det greit at hun bjeffer på terrassen.

Og det er for såvidt greit at hun varsler at det ringer på også, men ikke så mye og ikke sålenge ;-))

Hadde selv en bjeffer som nesten skremte vannet av gjester med gneldringa si ..stor shæfer... Ordnet det slik at vi hadde en pose med litt hundesnop utenfor døren , avtalte med folk som kom på besøk at de tok med seg noen biter inn slik at de kunne avlede hunden med dette . Kluet er at de skal fange hundens oppmerksomhet med godlukten og når den tier så får den biten . Trente endel selv før gjestene fikk gjøre det samme . Etter en tid (tranglært hund ;-) ) brydde ikke hunden seg om å bjeffe , den sprang bare bort og ventet på gjestene med snopet . for avvenning av snop så fikk gjestene begynne med masse ros og klapp . Endel arbeid dette men verd forsøket .. Ikke bruk straff ihvertefall . Avled . Andre vet jeg har konsekvent hatt hunden inn på et annet rom og latt den stå der til den har gjødd fra seg , men en hund kan nok oppfatte dette som straff også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...