Gå til innhold

Minsket trygd


Gjest trygdet

Anbefalte innlegg

Gjest trygdet

Hei, jeg fylte 24 år i fjor og synes at jeg etter at jeg fylte 24 fikk mye mindre i rehabiliteringstrygd, som jeg har gått på nå i snart 2 år. Før fikk jeg ca 8500,- pr måned utbetalt, etter skatt, mens jeg nå får ca 7500,- pr måned. Også bostøtten har blitt mindre, før fikk jeg 10 000,- pr kvartal, nå får jeg ca 7 000,-. Hva kommer dette av? Jeg har hørt ung og ufør nå gjelder for folk under 24 år, er det pga. at jeg nå er over denne grensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Grensen for ung ufør er 26 år, men har du først fått "ung ufør" så skal du ha det fortsatt. Dette spørsmålet er noe du rett og slett er nødt å få klarhet i ved å spørre trygdekontoret, jeg har ikke mulighet for å sjekke årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Grensen for ung ufør er 26 år, men har du først fått "ung ufør" så skal du ha det fortsatt. Dette spørsmålet er noe du rett og slett er nødt å få klarhet i ved å spørre trygdekontoret, jeg har ikke mulighet for å sjekke årsaken.

Irene, jeg sprø deg igjen.

Hani dette innlegget hadde over 8000 UTBETALT.

Hvordan kan det da ha seg at jeg som har jobbet i 25 år har bare litt over 6000 utbetalt i 100% attføring. Det LØNNER seg med andre ord ikke å ha jobbet.

SÅ dårlig har jeg heller ikke tjent.

Dette er så urettferdig.

Det sier jo til ungdommen at trygd deg med en gang hvis du kan. Da får du mer. Jobber du noen år, mister du mye i utbetaling.

For et system!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...