Gå til innhold

Spm om Eternittplater på huset


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillelurven

Vi gjorde det, for endel år siden. Men ble "overvåket".- Gikk greit, tror ikke du kan gjøre det nå.

Kommer vel litt an på hvor huset ligger og om du har greie naboer, som ikke sladrer.

Å leie inn folk, er vanvittig dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du har lov til.

Men for to år siden, da vi var på ferie på familiens gård, fjernet de eternittplatene på taket sitt. De hadde profesjonelle til å gjøre det, med verneutstyr og sikkerhetssoner. Så det ser ut som du ihvertfall bør vite hva du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruk fagfolk

Hva du har lov til er jo mindre viktig enn hva du ikke bør gjøre pga helserisiko. Antar at det vil være dyrt å leie / kjøpe godt nok beskyttelsesutstyr, slik at du likesågodt kan leie noen til å gjøre det. Det virvles opp veldig mye (asbest?) som jeg ikke ville hatt i mine lunger, ihvertfall..

Vi fikk betalt hotellopphold for hele familien da huseier fjernet platene på huset der vi leide leilighet, så eg antar at det finnes regler for at man ikke bør være i nærheten uten skikkelig utstyr. Vanlig støvmaske holder ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har egentlig ikke lov til å ta disse ned selv. Eller, dvs du har nok lov hvis du følger alle reglene for håndtering av asbest. De må jo plasseres i spesialavfall.

Du kan jo gjøre deg dum og ta de ned selv som det skulle vært vanlig steinplater e.l. Men, det er ikke for moro skyld det er så strenge regler her. Hadde brukt fagfolk og gjort det ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

Vi gjorde det, for endel år siden. Men ble "overvåket".- Gikk greit, tror ikke du kan gjøre det nå.

Kommer vel litt an på hvor huset ligger og om du har greie naboer, som ikke sladrer.

Å leie inn folk, er vanvittig dyrt!

Er det noen som vet om det ligger noe info på nettet om dette?

Vi har en nabo som ligger ganske nærme vårt hus som sikkert vil at profesjonelle skal ta dette..

Hva ligger prisene på mon tro.. Vi har et to etasjes hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...