Gå til innhold

Psykolog rømte med pasient - gravid, tvangsinnl. stoffmisbruker


kie

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om denne saken?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/06/24/339612.html

Jeg kan godt skjønne at denne institusjonen er et dårlig tilbud for en gravid kvinne. Men er det så dårlig at alternativet er bedre?

Hva mener dere sånn ellers om tvangsinnleggelse av gravide stoffmisbrukere? Bør det bli lettere å tvangsinnleggelse, eller er tvangsinnleggelse noe man bør ta ibruk sjelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillelurven

Ikke så greit det der.

Jeg kjente flere narkomane, som mistet omsorgen for sine barn. Uten metadon, kjemper de en forgjeves kamp.

Jeg har sittet i selskap, hvor det ble diskutert en alkoholisert kvinne, tre barn var tatt fra henne, hun vennte nå det fjerde. Og en mor som hadde mistet sitt barn, var temmelig hissig.

Jeg tror likevel denne kvinnen på en feil måte, brukte graviditeten sin, for å prøve å få bukt med problemet sitt. Jeg vil ikke si det var rett måte, men man burde vise forståelse og ikke fordømmelse.

Likevel, i noen tilfeller ertvangsinnleggelse på sin plass. Både mor og barn kan dø.

Men her har vi /støtteapp. for lite kompetanse og tid for våre medmennesker. Hvert enkelt tilfelle må nøye vurderes og følges opp.

Man kan ikke alltid gå etter boken.

Hmm,det er egentlig for mye å si om dette, førjeg er blitt mer våken...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var den gravide villig til å følges opp og avgi urinprøver. Da ser jeg ingen grunn til å tvangsinnlegge vedkommende.

I alle fall ikke på en slik institusjon, som klart var uegnet for gravide kvinner.

Kvinner som ikke klarer å la være å ruse seg, eller ikke vil ha oppfølging eller avgi urinprøver - da stiller saken seg anderledes og jeg synes tvangsinnleggelse bør være på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvangsinnlegging av gravide ser eg som heilt OK så lenge dei kjem til rett stad. Problemet er vel at det ikkje fins så mange stader som er gode nok... Slik saka er framstilt her, er eg samd med psykologen. Håpar det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...