Gå til innhold

FU:Det dummeste du har ervervet?


Gjest KariV

Anbefalte innlegg

Gjest KariV

Kjenner du følelsen? Du har kjøpt noe kjempelurt og er kjempelykkelig over kjøpet. Inntil det er gått en hvis tid (alt fra to minutter til to år...), til du innser at det du har kjpt er den teiteste tingen du har investert i?

Personlig har jeg, med stor iver og glede, kjøpt en epilady. Et torturinstrument som river hår ut på rot fra leggene. Fikk beskjed at det bare gjorde vondt de første gangene, og led meg i gjennom ti hårnappinger, før jeg innså at dette ikke er fakta. Nå ligger torturinstrumentet nedpakka en eller annen plass, inntil jeg finner en verdig måte å tilintetgjøre den på...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En juicepresse eller hva det heter, to ganger ble den brukt. En gang kjøpte jeg inn jordbær, kiwi, en hel annanas, druer, mango og epler og lagde juice, det ble to glass juice til ca. 50 kr. Den beste juicen jeg har smakt! :-)

Neste gang brukte jeg gulrot, jeg husker ikke hvor mange gulrøtter jeg brukte for å få et glass men det var veldig mange!

Det verste var å rengjøre maskina *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Skulle få en lettere hverdag.

Saken er at systemet krever sikkert mye opplæring for å kunne brukes. Det følger ikke med. Bare en video, fungerer ikke bra nok. Aldri fått til noe i nærheten av det demonstrasjonsdama på utstillingen presterte.

Jeg så for meg at jeg når jeg hadde en krøllete bluse bare tok et par trykk på dampjernet og blåste på blusen mens den hang på hengeren (slik demo-dama gjorde) og gikk fornøyd ut i verden.

Men det jeg ikke tenkte på før jeg fikk det i hus, er ta det jævlige systemet (stooor vanntank) bruker en evighet på å varme seg opp. Så dette er ikke noe du kan gøre i full fart på vei ut døra.

Systemet er Laura Star.

Først kjøpte jeg toppmodellen med en vifte som skulle gjøre at plagget ikke behøvde henge til tørking etterpå. En tusen lapp ekstra takk. Men ved bruk viste det seg at jeg ble nesten nervevrak av den evinnelige høye lyden fra vifta som surra og gikk så godt som hele tiden. Så den måtte jeg kvitte meg med. Fikk bytta til billigere type heldigvis, så tapte ikke noe. Men - at jeg aldri skjønner at ikke slike kjekke ting er som de ser ut til på demonstrasjon. Svarte.

Nå har jeg tenkt å skaffe meg en dampbørste til noen hundrelapper som jeg har sett avertert et eller annet sted.

Noen som har prøvd en slik type og har erfaringer?

Kunne være greit å ha med på reise kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariV

Skulle få en lettere hverdag.

Saken er at systemet krever sikkert mye opplæring for å kunne brukes. Det følger ikke med. Bare en video, fungerer ikke bra nok. Aldri fått til noe i nærheten av det demonstrasjonsdama på utstillingen presterte.

Jeg så for meg at jeg når jeg hadde en krøllete bluse bare tok et par trykk på dampjernet og blåste på blusen mens den hang på hengeren (slik demo-dama gjorde) og gikk fornøyd ut i verden.

Men det jeg ikke tenkte på før jeg fikk det i hus, er ta det jævlige systemet (stooor vanntank) bruker en evighet på å varme seg opp. Så dette er ikke noe du kan gøre i full fart på vei ut døra.

Systemet er Laura Star.

Først kjøpte jeg toppmodellen med en vifte som skulle gjøre at plagget ikke behøvde henge til tørking etterpå. En tusen lapp ekstra takk. Men ved bruk viste det seg at jeg ble nesten nervevrak av den evinnelige høye lyden fra vifta som surra og gikk så godt som hele tiden. Så den måtte jeg kvitte meg med. Fikk bytta til billigere type heldigvis, så tapte ikke noe. Men - at jeg aldri skjønner at ikke slike kjekke ting er som de ser ut til på demonstrasjon. Svarte.

Nå har jeg tenkt å skaffe meg en dampbørste til noen hundrelapper som jeg har sett avertert et eller annet sted.

Noen som har prøvd en slik type og har erfaringer?

Kunne være greit å ha med på reise kanskje?

*he he*

Slike "mirakelmaskiner" er nesten uten unntak noe herk som ikke funker. Og OM de funker, funker de i maks 3 mndr... Min simple erfaring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariV

En juicepresse eller hva det heter, to ganger ble den brukt. En gang kjøpte jeg inn jordbær, kiwi, en hel annanas, druer, mango og epler og lagde juice, det ble to glass juice til ca. 50 kr. Den beste juicen jeg har smakt! :-)

Neste gang brukte jeg gulrot, jeg husker ikke hvor mange gulrøtter jeg brukte for å få et glass men det var veldig mange!

Det verste var å rengjøre maskina *grøss*

Takk for advarselen. Hadde egentlig lyst på ei slik juicepresse, men ante ikke at det var slike enorme mengder frukt som måtte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det _er_ sant. Etter noen ganger slutter det å gjøre vondt. Med en forutsetning: Du må ikke bruke apparatet på hår med full lengde.

Jeg barberer leggene først, og venter noen dager. Så er det bare å gå løs med apparatet. Første gang tar tid og er _litt_ ubehagelig. Deretter vedlikeholder jeg ca. hver 5. dag, det går fort og er ikke vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariV

Joda, det _er_ sant. Etter noen ganger slutter det å gjøre vondt. Med en forutsetning: Du må ikke bruke apparatet på hår med full lengde.

Jeg barberer leggene først, og venter noen dager. Så er det bare å gå løs med apparatet. Første gang tar tid og er _litt_ ubehagelig. Deretter vedlikeholder jeg ca. hver 5. dag, det går fort og er ikke vondt.

*fnys*

Det _gjør_ vondt. Så det så. På meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En juicepresse eller hva det heter, to ganger ble den brukt. En gang kjøpte jeg inn jordbær, kiwi, en hel annanas, druer, mango og epler og lagde juice, det ble to glass juice til ca. 50 kr. Den beste juicen jeg har smakt! :-)

Neste gang brukte jeg gulrot, jeg husker ikke hvor mange gulrøtter jeg brukte for å få et glass men det var veldig mange!

Det verste var å rengjøre maskina *grøss*

Bare en liten ting Amiga. Mange tror at man må rengjøre juicepressere med såpe og vann (som man pleier med oppvask), men de restene etter grønnsakene/frukten er ikke vannløselige, de er fettløselige. Ha litt olje på tørkepapir så skal du se alt griset forsvinner så raskt som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ting Amiga. Mange tror at man må rengjøre juicepressere med såpe og vann (som man pleier med oppvask), men de restene etter grønnsakene/frukten er ikke vannløselige, de er fettløselige. Ha litt olje på tørkepapir så skal du se alt griset forsvinner så raskt som bare det.

Takk for tipset! Jeg skal prøve det neste gang jeg får råd til å lage sånn juice for den var virkelig god! Eller kanskje jeg kutter ut ananas og mango..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg minnet på noen av mine dumme kjøp *ler*.

Kjøpte en gang en slik epilator. Husker svogeren min stod og såg på første gangen jeg prøvde den. Gjett om han lo :o( Nå ligger den nedpakket en eller annen plass.

Juicepresse skaffet jeg meg også for noen år tilbake. Samme erfaring som Amiga. To-tre ganger i bruk, så drittlei av å rengjøre den.

Nei, det beste er å glemme slike kjøp fortest mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så overskriften og tenkte straks på torturinstrumentet Silk épil. Så åpner jeg tråden og ser at den nettopp starter med en annen produsents samme selvplagermaskin.

Jeg har seriøst tenkt på å anbefale den til selvskadende klienter.

De påstår jo at den er harmløs, og den gjør så inn i hælvete vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...