Gå til innhold

"Falsk"?


Gjest freak of nature

Anbefalte innlegg

Gjest freak of nature

Dagens "uskrevne" regler som man har i samvær med folk er pussige.

Er man for åpen og ærlig og seg selv - mot alle - blir man kalt for "smågærn".

Men dersom man derimot bare jatter med alle man møter, er man såkalt "normal".

Jeg synes nå ikke om folk som driver og forandrer seg ettersom hvilken person de snakker med, liksom. Jeg synes nå det er tegn på falskhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å innta forskjellige roller ut fra hvem man kommuniserer med er ikke nødvendigvis falskhet, det kan like gjerne være sosial tilpasning.

Jeg er en annen person sammen med datteren min enn sammen med kollegene mine... for ikke å snakke om når jeg er på besøk hos pinsevennbestemora mi på 92... eller sammen med en kjæreste.

Det handler om respekt for seg selv og andre, ikke falskhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om du mener at man skal fortelle alle om alt, eller om du mener at noen skifter mening alt etter hvem de snakker med?

Som libra sier inntar man gjerne forskjellige roller alt etter hvem man snakker med. Den eneste jeg forteller absolutt alt til, er mannen min, søstra mi, og noen gode venninner.

På jobben sier jeg veldig lite/ingenting om personlige ting, både til mine kolleger og kundene. Man må velge sitt "publikum" med omhu. Falskhet? Nei, fornuft, kalles det.

Men mine meninger de er alltid de samme, det er bare ikke alle jeg sier de til.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Det finnes en mellomting. Ja, noen kan være FOR åpne og ærlige og i en del tilfeller mener jeg det er negativt. En skal være forsiktig med å kritisere andre. Det man sier skal være sant, men man trenger ikke si alt som er sant. Om jeg f.eks. synes en person er lite pen, så har jeg ingen rett til å uttale meg om det, mener jeg. Det ville vært direkte krenkende og ondskapsfullt og si til noen, men hva hver enkelt synes inni seg kan ingen styre. I mange tilfeller er det best og ikke være så åpen og ærlig, men man skal heller ikke lyve. Taushet er gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest freak of nature

Det finnes en mellomting. Ja, noen kan være FOR åpne og ærlige og i en del tilfeller mener jeg det er negativt. En skal være forsiktig med å kritisere andre. Det man sier skal være sant, men man trenger ikke si alt som er sant. Om jeg f.eks. synes en person er lite pen, så har jeg ingen rett til å uttale meg om det, mener jeg. Det ville vært direkte krenkende og ondskapsfullt og si til noen, men hva hver enkelt synes inni seg kan ingen styre. I mange tilfeller er det best og ikke være så åpen og ærlig, men man skal heller ikke lyve. Taushet er gull.

Hvorfor er det sånn da? *gruble? :-)

Vil ha svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...