Gå til innhold

Det skal ikke være lett om skatt


Nyco

Anbefalte innlegg

Ja ja. Nå sitter jeg her med det "hyggelige" brevet fra ligningsetaten. Er heldig og får igjen penger, men mye mindre enn jeg først fikk beskjed om. Greit nok, hvis jeg kunne skjønne hvorfor. Mer enn halvparten av inntekta i fjor gikk til barnepass, og jeg sendte nå med alle de brevene fra barnehage.

Det står sikkert en grei forklaring med tall og alt på ligningsbrevet. Hjelper meg veldig lite ettersom jeg er tallblind og ikke kan regne om noen truet meg med pistol!

Og så har de satt pengene inn på en konto i en bank jeg ikke bruker mer. Sa opp den kontoen for to år siden jeg. Det stod sikkert også på det brevet jeg fikk her i april. Men jeg har ikke reagert på feil kontonummer jeg. For jeg så det ikke. Selv om jeg sjekket...

Jeg skrev et brev og sa opp den kontoen. Det VET jeg. Men jeg har surret med tallene igjen, så banken har istedet lagt den på is med alarm om at visakortet er borte??

Og da får jeg ikke avsluttet før det visakortet går ut på dato. Og det har jeg jo klippet i tusen biter og kastet! Og så må jeg betale årsavift på det alikevel.

Jeg ringte banken og spurte om de kunne overføre pengene til den banken jeg egentlig bruker. Men ingen hadde tid akkurat nå sa de. Og den banken jeg bruker kan ikke gå inn og overføre fra dem heller.

Er det nå jeg skal fleipe med dyskalkulien eller?

FAEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk også brev her om dagen... mitt skatteoppgjør kommer ikke før i oktober, og jeg vet fremdeles ikke om jeg får igjen 11.000 eller om jeg blir skyldig nærmere 250.000.

To års brevveksling, telefonmas og oppmøte på ligningskontoret... hjelpe meg for en treg materie den etaten er!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også brev her om dagen... mitt skatteoppgjør kommer ikke før i oktober, og jeg vet fremdeles ikke om jeg får igjen 11.000 eller om jeg blir skyldig nærmere 250.000.

To års brevveksling, telefonmas og oppmøte på ligningskontoret... hjelpe meg for en treg materie den etaten er!!!

Oi! Skyldig så mye? Er du eller har du vært selvstendig næringsdrivende?

*Krysser fingrene for at det går bra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Skyldig så mye? Er du eller har du vært selvstendig næringsdrivende?

*Krysser fingrene for at det går bra*

Neida, har solgt et hus og prøver å få ligningsnemda til å skjønne at jeg ikke skal betale skatt av salget :-)

... vet enda ikke om de kjøper argumentene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, har solgt et hus og prøver å få ligningsnemda til å skjønne at jeg ikke skal betale skatt av salget :-)

... vet enda ikke om de kjøper argumentene mine...

Huff...når VI skal ha penger er de fanken så vanskelige, men når DE skal ha penger, ja da er de der før liket er kaldt!

Jeg ringte forøvrig pappa og han ordnet så jeg får overført pengene mine ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...når VI skal ha penger er de fanken så vanskelige, men når DE skal ha penger, ja da er de der før liket er kaldt!

Jeg ringte forøvrig pappa og han ordnet så jeg får overført pengene mine ;0)

Kan pappan din ta en telefon til ligningsnemda for meg også?

Min opplevelse av ligningskontoret... av firesøknader jeg har sendt inn. Den første rota de bort, jeg sendte inn kopi, fikk fremdeles ikke svar etter å ha sendt inn 2.kopi... svaret kom først da jeg hadde vært innom personlig.

Den andre sendte jeg tre ganger og fikk ikke svar før jeg hadde en lengre telefonsamtale med sjefen til saksbehandlern.

Den tredje ville de ikke ha før jeg sendte inn ligningstallene. Jeg purra tre ganger før jeg fikk beskjed om dette, de påsto å ha sendt et skriftlig svar som jeg aldri har mottatt, kopien de lovte å sende kom heller aldri fram...

Så nå har jeg inne søknad nr. fire som ble sendt sammen med ligningstallene, så kan de i det minste ikke påstå å ikke ha mottatt den...

Er det rart det tar over to år å få svar på en sak???

Tror antallet inkompetente saksbehandlere innen etaten er omtrent som antall knott etter et regnskyll sommerstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan pappan din ta en telefon til ligningsnemda for meg også?

Min opplevelse av ligningskontoret... av firesøknader jeg har sendt inn. Den første rota de bort, jeg sendte inn kopi, fikk fremdeles ikke svar etter å ha sendt inn 2.kopi... svaret kom først da jeg hadde vært innom personlig.

Den andre sendte jeg tre ganger og fikk ikke svar før jeg hadde en lengre telefonsamtale med sjefen til saksbehandlern.

Den tredje ville de ikke ha før jeg sendte inn ligningstallene. Jeg purra tre ganger før jeg fikk beskjed om dette, de påsto å ha sendt et skriftlig svar som jeg aldri har mottatt, kopien de lovte å sende kom heller aldri fram...

Så nå har jeg inne søknad nr. fire som ble sendt sammen med ligningstallene, så kan de i det minste ikke påstå å ikke ha mottatt den...

Er det rart det tar over to år å få svar på en sak???

Tror antallet inkompetente saksbehandlere innen etaten er omtrent som antall knott etter et regnskyll sommerstid...

Åhhhh...der hadde jeg garantert mista oversikten første gangen de påstod papirene var borte....og mest sansynlig hadde de narra meg i fengsel for de tohundretusen!

Forøvrig ringte pappa banken og kjefta dem opp. Ikke ligningskontoret....

De sa nemlig at de ikke hadde "lov" ?? til å overføre MINE penger fra MIN konto til MIN konto i en annen bank.....og så nektet de å avslutte kontoen fordi de ikke hadde fått inn visakortet. De påstår det er "borte" selv om JEG som eier det sier at jeg har makulert det!!

Men de kødda ikke med pappa altså!!

Ikke rart man føler seg som en tulling når man må ha hjelp av pappa for sånt i en alder av snart 30 år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh...der hadde jeg garantert mista oversikten første gangen de påstod papirene var borte....og mest sansynlig hadde de narra meg i fengsel for de tohundretusen!

Forøvrig ringte pappa banken og kjefta dem opp. Ikke ligningskontoret....

De sa nemlig at de ikke hadde "lov" ?? til å overføre MINE penger fra MIN konto til MIN konto i en annen bank.....og så nektet de å avslutte kontoen fordi de ikke hadde fått inn visakortet. De påstår det er "borte" selv om JEG som eier det sier at jeg har makulert det!!

Men de kødda ikke med pappa altså!!

Ikke rart man føler seg som en tulling når man må ha hjelp av pappa for sånt i en alder av snart 30 år....

Jeg har jobba med brukerstøtte via telefon, så jeg er tøffere enn toget på telefonen når jeg må.. men opplever at jeg kommer som oftest dit jeg vil når jeg er hyggelig og samtdig sta som et helvete... hehe...

Kunsten er å vise at man aldri kommer til å gi seg, da får man etterhvert svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...