Gå til innhold

De har ingen egne meninger


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Det er noe jeg ofte legger merke til når det gjelder par.

Det kan også gjelde innenfor familie.

Når den ene i f.eks et forhold hevder en ting ,eller sier meningen sin i en diskusjon med andre.

Da kan du være sikker på at den andre forsvarer partneren sin uansett hva det dreier seg om.

Noen skal forsvare enkelte,uansett hvor dumt det enn er.

Jeg har f.eks et vennepar som alltid skal mene det samme som partneren sin.

Veldig irriterende,har ikke folk egne meninger lenger?

Eller må de på død og liv forsvare sin kjære?

Eller kanskje de er så like og tenker helt likt bestandig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest malun

Jeg og mannen min har ofte de samme meningene, men det er jo antageligvis litt derfor vi ble sammen - fordi vi hadde så mye til felles.

Men vi kan også krangle så busta fyker, og når vi spiller TP er det på blodig alvor. Da er det ingen nåde, ingen gisler.

For øvrig står det for hans egen regning om han driter seg skikkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen par har ingen egne meninger

noen par har egne meninger (noen like selvfølgelig)

og det samme med enslige,,, har kjent flere enslige som er enige i allt og alle...

joda det er plagsomt! men de parene som ikke har egne meninger, hadde antageligvis ingen egne meninger før de ble sammen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Minner om noe jeg hørte svigermor si til svigerfar da jeg nettopp hadde blitt kjent med dem. Det var valgtider og jeg holdt på å dette av stolen da jeg hørte henne spørre:

"Hva synes du jeg skal stemme nå da?"

Jeg som er oppdratt av ei skikkelig rødstrømp holdt jo på å dette av stolen, men tenkte at hun kanskje tullet.

Men nei, hun har i alle år stemt det mannen sier at hun skal stemme for det er visst sånn det skal være når man "lever etter Guds ord"....

Dette er altså folkene som har oppdratt mannen min og "forberedt" ham på ekteskapet. Lo så jeg holdt på å pisse på meg den gangen han midt i en diskusjon prøvde seg med ordene: "Ti, kvinne!"

Han har blitt endel klokere siden den gang.

*humrer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Hehe..

Minner om noe jeg hørte svigermor si til svigerfar da jeg nettopp hadde blitt kjent med dem. Det var valgtider og jeg holdt på å dette av stolen da jeg hørte henne spørre:

"Hva synes du jeg skal stemme nå da?"

Jeg som er oppdratt av ei skikkelig rødstrømp holdt jo på å dette av stolen, men tenkte at hun kanskje tullet.

Men nei, hun har i alle år stemt det mannen sier at hun skal stemme for det er visst sånn det skal være når man "lever etter Guds ord"....

Dette er altså folkene som har oppdratt mannen min og "forberedt" ham på ekteskapet. Lo så jeg holdt på å pisse på meg den gangen han midt i en diskusjon prøvde seg med ordene: "Ti, kvinne!"

Han har blitt endel klokere siden den gang.

*humrer*

Men mannen din er lydig og underdanig nå kie, som seg hør og bør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men mannen din er lydig og underdanig nå kie, som seg hør og bør?

Jepp! ;-)

Han er husfar mens jeg jobber/studerer.

Til svigermors store forskrekkelse ;-)

Hun prøvde forresten å koble ham med en vietnamesisk jente før han traff meg "for de er så fine og underdanige"...

Det sier kanskje litt om hvor skuffet hun ble da han kom trekkende med spetakkelet meg?

De har prøvd både bønn og høytlesning fra bibelen (om hva en god kone skal være). Dessverre uten hell ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Jepp! ;-)

Han er husfar mens jeg jobber/studerer.

Til svigermors store forskrekkelse ;-)

Hun prøvde forresten å koble ham med en vietnamesisk jente før han traff meg "for de er så fine og underdanige"...

Det sier kanskje litt om hvor skuffet hun ble da han kom trekkende med spetakkelet meg?

De har prøvd både bønn og høytlesning fra bibelen (om hva en god kone skal være). Dessverre uten hell ;-)

Yikes - for en nydelig svigermor!

Jeg er så heldig at min svigermor er ei tøff og real dame, feminist til tusen og med massevis av ramsalt nordnorsk humor. Hun uttrykker til stadighet sin takknemlighet over at hun ikke fikk noe sart persilleblad til svigerdatter...

Foreldrene mine derimot, tviholder på kjønnsrollemønstrene sine, og lurer fælt på hvordan den stakkars, oppofrende mannen min orker å leve med et rørehode som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg inntrykk av at er noe spesielt vanlig.

Jeg kjenner kun ett par der kona i ekteskapet ikke greier å si ja eller nei engang, først må hun snakke med mannen sin. Om alt !! Det er til å bli sprø av. Hun eier ikke en eneste selvstendig mening.

Ellers har jeg bare vennepar/ektefeller i min vennekrets som både kan, tør og vil si sin egen mening i sosiale lag, uavhengig av hva partneren måtte mene. Det er fint, synes jeg. Å utslette seg selv som individ og danne felles front virker så...amøbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her er det motsatt!

Rett som det er kommer sambo med diverse horrible uttalelser når vi er blandt folk (når vi er alene og for den del), og da sitter jeg _ikke_ og later som om jeg er enig!!!

Tvert imot så må jeg jo få ham til å forstå at han er helt på jordet :) Og samtidig understreke så alle får med seg, at jeg er _ikke_ enig selv om vi er samboere. Ja, forresten, nå kom jeg til å tenke på noe...Ofte så kan det faktisk virke som om folk tror vi mener det samme siden vi er sammen. Har ikke lagt merke til det så ofte, men det har hendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes - for en nydelig svigermor!

Jeg er så heldig at min svigermor er ei tøff og real dame, feminist til tusen og med massevis av ramsalt nordnorsk humor. Hun uttrykker til stadighet sin takknemlighet over at hun ikke fikk noe sart persilleblad til svigerdatter...

Foreldrene mine derimot, tviholder på kjønnsrollemønstrene sine, og lurer fælt på hvordan den stakkars, oppofrende mannen min orker å leve med et rørehode som meg.

Ja, de stakkars oppofrende mennene ;-)

Da jeg var husmor var jeg heldig som hadde en mann som jobbet og slet for at jeg skulle få lov til å "gå hjemme og kose meg".

Nå som han er husfar er jeg heldig som har en mann som "ofrer seg" for at jeg skal få utfolde meg utenfor hjemmet.

Han er det selvsagt synd på uansett!

For ikke å snakke om de stakkars barna..

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Ja, de stakkars oppofrende mennene ;-)

Da jeg var husmor var jeg heldig som hadde en mann som jobbet og slet for at jeg skulle få lov til å "gå hjemme og kose meg".

Nå som han er husfar er jeg heldig som har en mann som "ofrer seg" for at jeg skal få utfolde meg utenfor hjemmet.

Han er det selvsagt synd på uansett!

For ikke å snakke om de stakkars barna..

;-)

Foreldrene mine ser nok på vår ordning med litt skrekkblandet fryd - det ville aldri falt dem inn å tenke slik selv, og de tror nok at det er jeg som trekker det lengste strået, men samtidig, som min mor sier for å overbevise seg selv og pappa): "Det er andre tider nå, vet du. De unge må få ordne seg selv".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her er det motsatt!

Rett som det er kommer sambo med diverse horrible uttalelser når vi er blandt folk (når vi er alene og for den del), og da sitter jeg _ikke_ og later som om jeg er enig!!!

Tvert imot så må jeg jo få ham til å forstå at han er helt på jordet :) Og samtidig understreke så alle får med seg, at jeg er _ikke_ enig selv om vi er samboere. Ja, forresten, nå kom jeg til å tenke på noe...Ofte så kan det faktisk virke som om folk tror vi mener det samme siden vi er sammen. Har ikke lagt merke til det så ofte, men det har hendt.

"Rett som det er kommer sambo med diverse horrible uttalelser når vi er blandt folk (når vi er alene og for den del), og da sitter jeg _ikke_ og later som om jeg er enig!!! "

He-he! Samme her !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene mine ser nok på vår ordning med litt skrekkblandet fryd - det ville aldri falt dem inn å tenke slik selv, og de tror nok at det er jeg som trekker det lengste strået, men samtidig, som min mor sier for å overbevise seg selv og pappa): "Det er andre tider nå, vet du. De unge må få ordne seg selv".

*ler*

Synes jeg hører det, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der evinnelige 'vi' er ofte helt på trynet. 'Vi' liker å ...., 'vi' synes ...., 'vi' har ....

Ei jeg snakket med en gang sa: 'Ja, vi liker nå best rødvin.' Jøss, trodde det bare var kongelige og Maggie Thatcher som omtalte seg selv i 'vi'-form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..kanskje de bare er enige i det meste...

Men det høres unektelig forferdelig kjedelig ut.

Mannen min og jeg har like meninger om ganske mange ting, men er også veldig forskjellig på mange måter. Innimellom sier han så mye rart at jeg bare blir sittende og se rart på han og riste på hodet. hehe :) Akkurat det der tok han faktisk opp i talen sin til meg i bryllupet også. Artig! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..kanskje de bare er enige i det meste...

Men det høres unektelig forferdelig kjedelig ut.

Mannen min og jeg har like meninger om ganske mange ting, men er også veldig forskjellig på mange måter. Innimellom sier han så mye rart at jeg bare blir sittende og se rart på han og riste på hodet. hehe :) Akkurat det der tok han faktisk opp i talen sin til meg i bryllupet også. Artig! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.. har ikke vært hjemme hos oss, du. Av og til lurer jeg på hva det er som gjør at vi i det hele tatt har funnet sammen. ;oÞ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

terningkast6

Det der evinnelige 'vi' er ofte helt på trynet. 'Vi' liker å ...., 'vi' synes ...., 'vi' har ....

Ei jeg snakket med en gang sa: 'Ja, vi liker nå best rødvin.' Jøss, trodde det bare var kongelige og Maggie Thatcher som omtalte seg selv i 'vi'-form.

Jeg hører også veldig ofte:

"Mannen min sier, mannen min mener ....."

Heldigvis gjelder det ikke alle, men det er påfallende mange kvinner som begynner å skjule seg bak mannens meninger når de blir samboere/ektefolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...