LiLo Skrevet 8. oktober 2000 Del Skrevet 8. oktober 2000 Sitter her og er helt sylta, kjenner at jeg kommer til å bli potte tett, halsen er sår og hodet verker. Vaneligvis ville jeg gått i medisinskapet og puttet i meg paracet, solhatt, c-vitamin, nesedråper etc... Men nå er jeg gravid i uke 22, og vil ikke gjøre noe galt! Kan man bruke Otrivin nesedråper? Vet at jeg ikke får sove om natten med tett nese og skallebank. Har saltvanns-nesedråper også, men det hjelper ikke stort når alt tetter seg. Er litt redd for å få bihulebetennelse også, hvis jeg ike får åpnet opp... Noen gode råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6089-gravid-og-forkj%C3%B8let-hva-kan-man-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 9. oktober 2000 Del Skrevet 9. oktober 2000 Det er ingen ting i veien for at du kan bruke både vitamintilskudd, solhatt og evt. en liten paracet hvis du har plagsom feber. Det er delte meninger om hvorvidt det er gunstig for gravide å bruke nesedråper som virker på slimhinnene i nesen. Noen mener det ikke skal brukes av gravide, mens leger flest sier det er greit å bruke det i moderate mengder, f.eks. om natten, så man får sove. Hvis man har lett for å få bihulebetennelse, er det spes. viktig å holde nese åpen. Konsekvensen ved en bihulebetennelse er jo at man må gå på penicillin, og det er heller ikke så gunstig. Bruk saltvannsspray i tillegg til f.eks. Otrivin, så du får skylt bort mest mulig bakterie-snørr. God bedring. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6089-gravid-og-forkj%C3%B8let-hva-kan-man-gj%C3%B8re/#findComment-31658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.