Gå til innhold

Utslett/kløe i skrittet. Hjelp, hvordan få det vekk?!

Anbefalte innlegg

Jeg klør i området mellom pungen og lårene, og jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å bli kvitt det. Det er i det området som man svetter lett, det er svakt rødaktig og jeg tror det er enslags utslett. Hadde en liknende kløe for et par år siden, da fikk jeg en krem av doktoren som fjernet det på et par uker.

Er det noen som vet hva som vil hjelpe, evt navn på en krem som fikser problemet? Har ikke lyst til å gå til legen med dette igjen... :(

Fortsetter under...

Er det sopp tro, som du fikk krem mot? Sopp trives jo i områder der det er varmt, fuktig og mørkt. Akkurat som i det området du beskriver.

Prøv å få luft og tørke i området, for eksempel ved å gå i luftige shorts når du er hjemme. Og sov naken om du kan. Du kan kjøpe vanlig talkumpudder (sånn om for babyer) og pudre området, så det holder seg helt tørt.

Ellers kan jeg opplyse at soppkremen som vanligvis brukes av kvinner med sopp i underlivet, og folk med fotsopp, den heter Canesten. Kremen fås kjøpt reseptfritt på apotek.

Den gjør sikkert ingen skade om du bruker den og ser om det hjelper, men det er jo ikke _sikkert_det er sopp du har, da. Jeg bare gjetter.

Smør på Canesten, du. Det tar knekken både på sopp og kløe, og det skader slett ikke å prøve. På natta kan du evt. legge en gasbit mellom pungen og låret, slik at det ikke gnisser. Litt talkum kan også hjelpe, det kan du ha på oppå Canesten om så...

Vask deg med Intimsåpe, og pass på å tørk helt tørt etterpå, slik at fuktigheten ikke danner grobunn for videre sopp/kløe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...