Gå til innhold

Rehabiliteringspenger og jobb


Gjest jente26

Anbefalte innlegg

Gjest jente26

Har nettopp fått innvilget rehabiliteringspenger fra 31. mai- 31. okt-2002. Jeg vil få utbetalt 6850 kroner i måneden. Jeg vil prøve og begynne å jobbe igjen til høsten. Jeg har forstått det slik at jeg kan jobbe inntil 50% og fremdeles ha rett på rehabiliteringspenger. Men jeg vil da også bli trukket i utbetalingen. Hvis jeg da jobber 50% og tjener 6000 kroner i måneden, vil de da trekke meg 6000 kroner, eller vil de trekke meg 50% av det jeg får utbetalt i rehabiliteringspenger, altså 3425 kroner?

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dersom du har 50% rehab.penger kan du i utgangspunktet tjene 50% av det du ville hatt i inntekt dersom du ikke var syk. Dette kan måles enten i kronebeløp (inntektstap) eller arbeidstid (tapt arbeidsevne). Noe fasitsvar på ditt spørsmål har jeg altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente 26

Dersom du har 50% rehab.penger kan du i utgangspunktet tjene 50% av det du ville hatt i inntekt dersom du ikke var syk. Dette kan måles enten i kronebeløp (inntektstap) eller arbeidstid (tapt arbeidsevne). Noe fasitsvar på ditt spørsmål har jeg altså ikke.

Jeg har fått innvilget 100% rehabiliteringspenger frem til 31. oktober. Men jeg har lyst til å prøve så smått å begynne å jobbe fra høsten av. Jeg får 6850 kroner i måneden nå. Hvis jeg kan ha en 50% stilling, så vil jeg jo få mer å rutte med hvis jeg forstod svaret riktig? Da trekker de meg ikke det jeg tjener, men halvparten av rehabiliteringspengene. Dette øker jo motivasjonen til å prøve å komme ut i jobb betraktelig!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...