Gå til innhold

Kortere menstruasjonssyklus


Bølge

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år og har et barn på halvannet. Nå ønsker jeg å bli gravid igjen, men menstruasjonssyklusen min stikker kjepper i hjulene! Jeg har hatt menstruasjon 6 ganger etter forrige svangerskap (ammet inntil for 4 mnd siden), og syklusen blir stadig kortere - siste gang var den på 24 dager. Før mitt første svangerskap hadde jeg aldri kortere sykluser enn 28 dager, oftest var de lengre. Jeg har også svært mye større humørsvingninger nå uken før mensen enn jeg hadde før. Tyder noe av dette på at jeg kan ha fått hormonforstyrrelser, og bør jeg søke lege?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt en tur til lege og fått tatt en blodprøve!!!!

Kroppen forandrer seg jo etter fødsel.

Ring imorgen du og bestill time.

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes ikke det er grunn til å oppsøke lege før det er gått ett år. Syklus kan endre seg etter en fødsel, og 24 dager er ikke unormalt. Dine PMS symptomer tyder på at dine hormoner er normale. Litt tålmodighet! Lykke til, vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...