Gå til innhold

nordisk hovedfag


Gjest smilla

Anbefalte innlegg

Gjest smilla

Hei!

Jeg har nå fått plass ved nordisk hovedfag ved universitetet i Oslo. Fra før har jeg studert norsk, pedagogikk og informasjon og samfunnskontakt.

Det jeg interesserer meg for er kommumikasjon både skriftlig og muntlig. Jeg interesserer meg næremere bestemt om ordbruken i skriftlig og muntlig kommunnikasjon.

Likevel er jeg i tvil om jeg skal begynne på norsk hovedfag. Grunnen er

1. Bør ikke ta opp mer studielån

2. Har slitt med psykiske plager og har hørt at hovedfagsoppgaven er steintøff...

3. Til hvilken jobb vil den føre meg til? Den tradisjonelle norsklæreren....?

VÆEsåsnill folkens, gi meg noen råd om dere kan...

Jeg er også interessert i å høre fra dere som HAR tatt dette hovedfaget, og hva dere arbeider med nå bl.a!

Ha videre en fin natt!!

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv hovedfag, ikke nordisk, men noe annet. Og jeg nøler ikke med å si at tida jeg holdt på med hovedoppgaven var høydepunktet i studietida.Alt falt liksom på plass, og endelig fikk jeg tid og anledning til å fordype meg. Så det kan anbefales, men du må selvsagt være motivert selv.

Når det gjelder jobbmuligheter, vil din fagkombinasjon egne seg glimrende for jobb i forlag eller lignende virksomhet.Eller kanskje redaktør i et tidsskrift eller en bokklubb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlagsbransjen er en nærliggende mulighet - problemet er bare at det er mange, mange om beinet i den bransjen.

Språkmektighet er uansett et sikkerstikk i utrolig mange andre sammenhenger.

Hovedfag generelt: Min erfaring er at det er fantastisk givende, slitsomt, vanskelig, artig, tilfredsstillende, kjedelig, spennende, utviklende, lærerikt, krevende... Selv har jeg slitt med bl.a. dårlig økonomi, men vurdert under ett angrer jeg ikke et sekund. Har tatt et tungt fag og har til tider tenkt at 'dette greier jeg ikke', men nå... i mål... dvs. nesten (har levert oppgaven og skal ha etpar ekstraeksamener) er det ingen tvil om at prosessen definitivt har endret og utviklet meg som menneske i tillegg til å gi faglig innsikt og kunnskap.

I dag er en cand.mag 'ingenting' såfremt du ikke i tillegg har ped.

Lykke til med valget ditt. Ta kontakt med studieveileder slik at du kan få vite mer konkret om jobbmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilla

Jeg har selv hovedfag, ikke nordisk, men noe annet. Og jeg nøler ikke med å si at tida jeg holdt på med hovedoppgaven var høydepunktet i studietida.Alt falt liksom på plass, og endelig fikk jeg tid og anledning til å fordype meg. Så det kan anbefales, men du må selvsagt være motivert selv.

Når det gjelder jobbmuligheter, vil din fagkombinasjon egne seg glimrende for jobb i forlag eller lignende virksomhet.Eller kanskje redaktør i et tidsskrift eller en bokklubb?

takker masse for givende svar!

vil vurdere dette videre og ikke lite, før svarfristen som er 1. aug!

:o)

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilla

Jeg har selv hovedfag, ikke nordisk, men noe annet. Og jeg nøler ikke med å si at tida jeg holdt på med hovedoppgaven var høydepunktet i studietida.Alt falt liksom på plass, og endelig fikk jeg tid og anledning til å fordype meg. Så det kan anbefales, men du må selvsagt være motivert selv.

Når det gjelder jobbmuligheter, vil din fagkombinasjon egne seg glimrende for jobb i forlag eller lignende virksomhet.Eller kanskje redaktør i et tidsskrift eller en bokklubb?

takker masse for givende svar!

vil vurdere dette videre og ikke lite, før svarfristen som er 1. aug!

:o)

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...