Gå til innhold

Fødselspenger


Gjest nine

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med termin i midten av oktober. Fram til 31.juli er jeg ansatt i 100% stilling som lærer, men fra 1.august har jeg bare fått tilbud om 80% stilling. (Jeg ønsket 100%). Permisjonen min starter i slutten av september. Hvor mye vil jeg da få utbetalt i fødselspenger? Jeg mener jeg har krav på et beløp som tilsvarer 100% lønn, dvs. det jeg har tjent hver måned bortsett fra de to siste før permisjonen starter, stemmer dette? Hva skjer dersom jeg blir sykemeldt i løpet av august-september? Beregnes sykepengene som et gjennomsnitt, eller vil jeg få utbetalt 80% lønn i sykeperioden? Arbeidsgiver vil vel utbetale 80% de første to ukene, men så? Hva om jeg blir sykemeldt før 31.juli?

Jeg har ikke tenkt å spekulere i dette, men er litt forvirret med hensyn til regelverket, og takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Hei! Det ser ut som inntektsnedgangen er for liten til at du kan få mer enn 80% men du gir for få opplysninger til at jeg kan gi deg noen fasit. (Utgangspunktet er 4 siste uker, og spørsmål om inntektsnedgang på mer enn 25% skal regnes i forhold til siste 3 ferdiglignede år).

Se trygdehjelpen.no (Innholds)for utfyllende opplysninger om hvordan inntektsgrunnlaget regnes ut,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...