Gå til innhold

Svakt eller forståelig....?


Gjest Føler meg så svak...

Anbefalte innlegg

Gjest Føler meg så svak...

Hei, vil gjerne ha kommentarer på dette.

For nøyaktig en og en halv måned siden var jeg i syden med min nåværende eks-kjæreste. Han er psykopat, og ferien min endte med at jeg dro hjem noen dager før ham. Årsak: Ble mishandlet fysisk og psykisk.

Til tross en ødelagt ferie, var det det som måtte til for at jeg kom meg ut av forholdet. Det var dråpen. Er nå FRI! :-)

Så har to venninner av meg bedt meg med til syden om to uker. Jeg har ingen god magefølelse. Jeg er redd for gjennopplevelser, for vonde minner, og for å tenke mye tilbake - samt være en "brems" for dem som bare vil ha det gøy.

De vet alt jeg har vært igjennom.

Likevel, jeg tror jeg sier nei.

Kjenner meg ikke klar nok.

Hva sier dere, er dette svakt, eller bør man kjenne seg skikkelig klar før man hiver seg på noe som "skremmer" litt?

Jeg vet jo at når man ramler av hesten, bør man opp igjen med en gang for å ikke få skrekken. Men jeg har bare ingen glede over å skulle reise...

Uff, er det dumt av meg å la være, eller fornuftig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

jeg hadde reist! dra å ha det morro med venninne dine! Det er jo ikke "syden" du er redd for, men x-kjæresten.

De vil ikke ha deg med for å være slemme mot deg, men for å få deg på beina igjen! Ikke fobind ferie med noe fælt, men noe hyggelig! At kjæresten din er fæl er hans problem nå.

Tror du vil angre hvis du ikke drar, ikke kast bort en tanke på han. Dra og hygg deg med venninner...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten

jeg hadde reist! dra å ha det morro med venninne dine! Det er jo ikke "syden" du er redd for, men x-kjæresten.

De vil ikke ha deg med for å være slemme mot deg, men for å få deg på beina igjen! Ikke fobind ferie med noe fælt, men noe hyggelig! At kjæresten din er fæl er hans problem nå.

Tror du vil angre hvis du ikke drar, ikke kast bort en tanke på han. Dra og hygg deg med venninner...

Lykke til!

Forstår godt hva Pricilla sier til deg, men er ikke helt enig.

Du skal ha styrke og energi for å dra på ferie. Har du det nå?

Venninne dine høres ut som gode venner, og de vil jo forstå om du har det tøft der nede, men er det slik du vil ha det? Vil du at vonde minner skal dukke opp?

Er ferien billig eller spytter du ut mange tusen på den? Det har også litt å si, vel?

Jeg har erfaring med at å "presse seg" til å reise på slike turer som aller helst skal være bare hyggelige, det har ingenting for seg. Noen ganger kan det være greit å ta korte turer hit og dit, hvis man vet at man kan bryte opp dersom det blir for ille. Men i syden er det vel ikke så lett å bare reise hjem.

Svakt er det ikke, dersom du velger å ikke dra. Det er heller et tegn på innsikt og styrke.

Dra på sydentur til høsten. Da er overskudddet tilbake, og minnene bedre plassert i "fortiden".

MEN gjør noe hyggelig for deg selv i sommer uansett, da!

Lykke til

Hilsen Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...