Hope Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Så er jeg her igjen og skriver litt. For 6 år siden nå ble jeg voldtatt. Det har tatt meg år å bearbeide og komme meg opp igjen, men er i dag oppreist og sterk i forhold til akkurat den opplevelsen. Så er jeg nylig ute av et forhold nå.De første 5-6 mndene var tilsynelatende gode. Så viste ganske brått sitt sanne jeg. Han snudde om, og da var det allerede for sent. Jeg var jo blitt glad i ham...dessverre, og dermed vanskeligere å bryte ut. Jeg har vært sammen med en psykopat. Det siste halve året mitt har vært preget av psykisk og fysisk mishandling. Mest psykisk, men noen ganger kan ord slå hardere enn slag. Han har manipulert, kontrollert, overvåket, dominert meg, dirigert meg, kjeftet, vært nedlatende, truende, snakket stygt om mine venner og familie, ...etc Og *noen* dager innimellom har han overøst meg med kjærlighet, vært unskyldende og "forståelsesfull". Dette har vært "bensinen" som holdt meg gående.... Nå er jeg ute av det, og jeg sitter og undrer på hvorfor jeg nok en gang har vært et "offer". Jeg vil UT av offer-rollen. Jeg sitter og undrer på hva det er som gjør at jeg ikke har "sett" eller "forstått"... Vet det er typisk for ofre av psykopater at de klandrer seg selv, men vet også at jeg kan ikke gjøre det. Jeg har jo blitt så overbevisende "drillet" og "hjernevasket". Har trodd på han,stolt på ham... Endelig er det over og jeg ser tingene i et klarere lys. Men offer for andre gang...det kjennes, og det er smertefullt. Vel, jeg måtte bare få det ut... Klemmer fra Hope 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/61151-offer-for-andre-gang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
agapetos Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 sender deg mange oppmuntrende tanker, hvis du vil ha de?! vit at du er den sterke som nå klarer å se. det var ikke din feil! jeg vet så alt for godt, psykopater er manipulerende! vi skal heve oss over de! ) stå på. du klarer det. klem fra agapetos. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/61151-offer-for-andre-gang/#findComment-266462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.