Gå til innhold

Offer for andre gang....

Anbefalte innlegg

Så er jeg her igjen og skriver litt.

For 6 år siden nå ble jeg voldtatt. Det har tatt meg år å bearbeide og komme meg opp igjen, men er i dag oppreist og sterk i forhold til akkurat den opplevelsen.

Så er jeg nylig ute av et forhold nå.De første 5-6 mndene var tilsynelatende gode. Så viste ganske brått sitt sanne jeg. Han snudde om, og da var det allerede for sent. Jeg var jo blitt glad i ham...dessverre, og dermed vanskeligere å bryte ut.

Jeg har vært sammen med en psykopat. Det siste halve året mitt har vært preget av psykisk og fysisk mishandling. Mest psykisk, men noen ganger kan ord slå hardere enn slag.

Han har manipulert, kontrollert, overvåket, dominert meg, dirigert meg, kjeftet, vært nedlatende, truende, snakket stygt om mine venner og familie, ...etc

Og *noen* dager innimellom har han overøst meg med kjærlighet, vært unskyldende og "forståelsesfull". Dette har vært "bensinen" som holdt meg gående....

Nå er jeg ute av det, og jeg sitter og undrer på hvorfor jeg nok en gang har vært et "offer". Jeg vil UT av offer-rollen.

Jeg sitter og undrer på hva det er som gjør at jeg ikke har "sett" eller "forstått"...

Vet det er typisk for ofre av psykopater at de klandrer seg selv, men vet også at jeg kan ikke gjøre det. Jeg har jo blitt så overbevisende "drillet" og "hjernevasket". Har trodd på han,stolt på ham...

Endelig er det over og jeg ser tingene i et klarere lys.

Men offer for andre gang...det kjennes, og det er smertefullt.

Vel, jeg måtte bare få det ut...

Klemmer fra Hope

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61151-offer-for-andre-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...