Gå til innhold

ladycomp


mariacs

Anbefalte innlegg

Jeg leste spørsmål og svar ang. ladycomp her 20/9. Ønsker å høre om noen har erfaringer med dette som prevensjonsmiddel. Om det føles verdt bryet og pengene. Fikk inntryk av Moen at firmaet er seriøst. Er tempraturmåling under tunga pålitelig nok?

Har gitt opp p-piller pga. bivirkninger og ønsker meg flere barn, men ikke akkurat nå.Er 32 år.Kan man stole på alt det fantastiske som står i brosjyra fra BuenaVentura.Kunne Moen utdype hvorfor hun ikke anbefaler dette( bedre enn alltid kondom?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv en baby-comp, og er kjempefornøyd med den. De er jo nesten like de compene, bare at min er litt mere avansert.

lady-comp koster ca 4000,-, og man må jo enten bruke kondom eller avstå fra sex når man har sine fruktbare dager. har du veldig regelmessige sykluser, så lærer jo compen fort. Men er de uregelmessige, så tar det en stund før den lærer - og da må en bruke annen prev. Så det kan jo bli dyrt slikt sett. jeg har brukt min i ca 5 mnd snart, og den har fortsatt ikke lært seg min syklus helt. Men jeg finner det lett ut selv når jeg i tillegg tegner av tempen på et skjema. Dessuten er det lurt å kjenne sin egen kropp.

Dette ble masse, men er det noe mere du lurer på - så er det bare å spørre ;-))

Du kan lese mere på denne siden her: http://www.buenaventura.no

p.s. dessuten mener mange at man heller kan kjøpe en vanlig temp.måler på apotek istedet for å kaste bort så mange penger. Det fine med compen er jo at den lagrer målingene slik at de ikke blir glemt om man skulle ta tempen i søvne - nær sagt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en baby-comp, og er kjempefornøyd med den. De er jo nesten like de compene, bare at min er litt mere avansert.

lady-comp koster ca 4000,-, og man må jo enten bruke kondom eller avstå fra sex når man har sine fruktbare dager. har du veldig regelmessige sykluser, så lærer jo compen fort. Men er de uregelmessige, så tar det en stund før den lærer - og da må en bruke annen prev. Så det kan jo bli dyrt slikt sett. jeg har brukt min i ca 5 mnd snart, og den har fortsatt ikke lært seg min syklus helt. Men jeg finner det lett ut selv når jeg i tillegg tegner av tempen på et skjema. Dessuten er det lurt å kjenne sin egen kropp.

Dette ble masse, men er det noe mere du lurer på - så er det bare å spørre ;-))

Du kan lese mere på denne siden her: http://www.buenaventura.no

p.s. dessuten mener mange at man heller kan kjøpe en vanlig temp.måler på apotek istedet for å kaste bort så mange penger. Det fine med compen er jo at den lagrer målingene slik at de ikke blir glemt om man skulle ta tempen i søvne - nær sagt....

"Det fine med compen er jo at den lagrer målingene slik at de ikke blir glemt om man skulle ta tempen i søvne - nær sagt.... "

Det klarer termometeret mitt også. Kostet 73 kroner på apoteket, og lagrer siste måling. Hvor vanskelig kan det være å skrive ned den på et ark når man våkner ordentlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis man følger metoden slavisk kan den være nyttig, men man må alltid ha annen prevensjon klar og ikke ta sjanser. Hvis man er villig til å følge disse regler er det OK, men jeg er redd at en del kan ta sjanser.

Fint om det kommer synpunkter på dette fra kvinner med erfaring!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...