Gå til innhold

Er lei av alle som maser om hvordan det går!


Gjest anonymnu

Anbefalte innlegg

Gjest anonymnu

Vi har en del venner som vi møter ukentlig for å slappe av og kose oss , i en ellers travel hverdag!

Alle vet at jeg er syk , men nå er jeg så lei av alle spørsmålene hver gang jeg treffer dem; hvordan går det med deg , hvordan er det /ditt og datt!

Vet de mener det godt , men jeg orker ikke å snakke om det hver eneste gang!

Jeg pleier å si at det går med det samme , men det holder visst nok ikke.

Hva kan jeg si til dem uten å såre dem eller være uforskammet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glimmer

Hva med: "Jeg verdsetter at dere bryr dere om meg, men det er litt slitsomt at fokuset ofte er på sykdommen min. Kan vi ikke heller avtale at jeg sier i fra om det er noe nytt?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Da syns jeg at du skal være en like god venn for dem som de er for deg, med å være ærlig.Ta en prat med dem å fortell dem hva du føler,de forstår deg sikkert! God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med: 'Jeg er takknemlig for at dere spør, men dere skjønner det, at jeg har så lyst til å snakke om andre ting og bare hygge meg sammen med dere uten å tenke sykdom hele tiden.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Du sier som sant er, selvsagt!

At du setter pris på at de bryr seg, men at det er sitsomt å hele tiden bli minnet på sykdommen, snakke om den og forklare. Si at dagene dine er ok, om de er det, og at de går bedre uten at du må svare på det samme hele tiden. Understek du setter pris på vennene dine, og si du håper dem er der, når du føler for å prate om det.

Men, at det beste nå er å snakke om været, utepilsen, kjøkkengardinene eller nyhetene:-)

Lykke til, og god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...