Gå til innhold

Mensen tilbake etter fødsel


nallepigg

Anbefalte innlegg

Når er det vanlig å få mensen tilbake etter fødsel. Det er nå ett år siden jeg fødte, og jeg har ikke fått mensen ennå. Jeg ammer fremdeles en god del, men det kan gå både ti og tolv timer mellom hver gang. Som regel mellom seks og åtte timer. Når bør man begynne å bekymre seg for manglende mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke bekymre deg før det har gått bortimot et og et halvt år. Har du fortsatt ikke fått igjen mensen da, bør du kanskje få en liten sjekk hos lege. Men det er ikke uvanlig at det tar lang tid etter fødsel før mensen kommer tilbake.

Selv ammet jeg førstemann i bare tre måneder, og fikk igjen mensen først etter ni måneder. Andre gang kom mensen igjen på dagen et år etter, og etter nr tre var den tilbake etter sju måneder. Så det der er veldig individuelt.

Jeg skulle gjerne gitt hva som helst for å slippe det månedtlige styret der jeg ;o))

http://www.doktoronline.no/homepage/line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Noen får ikke mensen tilbake før de slutter helt med amming. Hvis du ellers føler deg i bra form, kan du se det an, men hvis du føler deg slapp eller har vektendring, synes jeg du skal få tatt en hormonsjekk.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...