Gå til innhold

Febermåling!


Gjest SyK?

Anbefalte innlegg

Når man måler feber under armen, er det da slik at man skal legge til en halv til en grad ekstra? og hvor lenge bør man la termometeret være under armen?

Håper på raskt svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måler ca. 5 min. og plusser på 0,5 grad.Temperaturen bør vel ikke være over 37 om morgenen og 37,5 om kvelden. Men det er jo veldig individuelt, jeg har veldig lav morgentemperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare ett sted du får korrekt febermåling, og det er "der bak". Under armen, i øret, under tunga, etc. er altfor usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å legge til en halv grad er bare gammelt tull.

Dersom du måler under armen, får du bare et helt vilt svar. Det er altså ikke noe vits i.

Det er kun målt i endetarmen, at termometeret gir deg et riktig svar. De andre plassene kan gi opptil TO GRADER for lavt. Og hva er vitsen med å måle da? Termometeret viser 37,3°C og i virkeligheten er det 39,3°c !?

Syk av feber oppleves så forskjellig. Voksne tåler ofte feber dårligere enn barn. Noen barn er i stand til å leke med 39°C, mens en voksen ville ligge rett ut i senga.

Jeg kjenner at jeg har bare en halv grad i feber, det gir ubehag for meg. Hos barn kalles det ikke feber før det er over 38°C, gjerne mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...