Gå til innhold

Muskelknuter


lille O

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen til undersøkelse og da hun sjekket livmoren min sier hun: oj, hva er dette?" Jeg blir selvsagt litt engstlig og hun sier at jeg kan ta en ultralyd. Tror selvsagt at dette er farlig og at jeg ikke kan få barn! Er det noen som kan fortelle meg hva det er og om hvor (lite) farlig det er? skal på ultralyd i morgen tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cyste og kjerringa burde ha ha bedre vett enn å skremme folk på den måten.

Er det en ondartet, får du greie på det på en annen måte - la oss håpe det.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyste og kjerringa burde ha ha bedre vett enn å skremme folk på den måten.

Er det en ondartet, får du greie på det på en annen måte - la oss håpe det.

Lykke til

Hvordan går det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med muskelknute. Jeg har en stor som ligger i livmorhalsen og den sitter inngrodd slik at man ikke kan fjerne den uten at man har en risiko for at livmora også må fjernes (pga. sår/blødninger).

Denne ble oppdaget da jeg var 9 uker gravid. Jeg mistet barnet i uke 16. Deretter ble jeg gravid på nytt og mistet i uke 9. Gynekologen på sykehuset ville ikke konstatere at knuten var årsaken, men jeg ble satt på en hormonkur slik at knuten skulle bli mindre (den var 8 cm i diameter). Hormonkurene(2) halverte knuten og jeg skulle bli gravid igjen. Denne gangen gikk det bra og Storesøster ble født med keisersnitt fordi knuten sperret utgangen. Lillebror kom 19 måneder etter samme vei. Nå kan jeg inngå risikoen å måtte fjerne livmora slik at knuten skal fjernes snarlig. Den er noe herk som er årsak til at jeg har voldsomme blødninger i mens-periodene.

Som regel er muskelknuter lette å fjerne uten risiko for barnløshet /fjerning av livmor, men den informasjonen har du nok fått idag :-)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg da?

Alt helt perfekt."muskelknuten" var kun livmortappen...Med andre ord så visste legen rett og slett ikke hva hun drev med! Men jeg er lykkelig!

takk for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...