Gå til innhold

Ung ufør


MediMan

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 31.

Jeg kommer til å søke om 50% uføretrygd pga. angstplager siden jeg var 17 år, og mener at jeg har krav på ekstra poeng ved utregning av trygd siden jeg ble tidlig syk.

Jeg har imidlertid vært frisk i perioder siden da.

Hvor mye utgjør "ung ufør" ved en utregning, og hvordan kan jeg få en forhåndsberegning av en evt. stønad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

"ung ufør" betyr at du er garantert å få medregnet fremtidige pensjonspoeng på minst 3,30.

Det innebærer et bruttonivå på pensjonen på rundt 10 000 (nøyaktig beløp kommer an på om du hadde pensjonspoeng før 1992, og evt hvor mange).

Trygdekontoret hjelper deg med en serviceberegning av pensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest revmatikeren

jeg fik barneleddgikt da jeg var 5 år og har vært syk siden.. Ved en evt uførestrygd, kan det da bli som ung ufør? Trodde at man da måtte bli det innenfor en gitt alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...