Gjest danny Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg har i ca. 2 år vært plaget av uregelmessig hjerterytme i form av ekstraslag og/eller at hjertet "hopper over" et slag slik at neste blir kraftigere. Det første året kom og gikk plagene, de kunne vare i ukevis (med daglige plager nesten uansett aktivitetsnivå) for så å bli borte i perioder. Jeg har kontatktet flere leger om dette, tatt prøver så som EKG og testet for noen mineraler etc. uten å finne noe galt. Jeg oppsøkte også en homeopat etter en tid og fikk der noen naturmedisiner samt vitamin- og mineraltilskudd. Dette gav fremgang etter noen måneder, så nå er det slik at plagene oppstår bare i bestemte situasjoner. Hvis det er sterk varme, så kommer plagene veldig fort så snart jeg føler meg svett og ubekvem. Det ekstreme er at jeg kan sitte rolig i badstua og når jeg føler at varmen blir trykkende kommer plagene. I vinter kunne jeg derimot gå på lange skiturer uten problemer, iallfall med passende bekledning. Det virker som det kan gå bra så lenge jeg ikke blir for varm og svett. Jeg har alltid trent og/eller mosjonert hele året, men dette plager meg såpass psykisk at det etter hvert blir mindre og mindre. Hvor kan jeg evt få videre hjelp ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/61315-uregelmessig-hjerterytme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Svar til Danny. Du beskriver et meget utbredt problem for en rekke mennesker. Slike ekstraslag (ekstrasystoler) med tilhørende pauser, er uskyldige i sin natur, men kan ødelegge livskvaliteten for enkelte, idet de oppleves som farlige, truende, og som tegn på at noe er galt med hjertet eller organismen forøvrig. Noen av oss vil kunne ha flere tusen slike ekstraslag pr. døgn uten å merke noe til dem, mens andre merker ett eneste ett, og blir angstpreget av det. Det er all grunn til at du prøver å bearbeide dette slik at du får det ut av tankene. Slutt i hvertfall å ta pulsen. Disse ekstraslagene er uskyldige, de vil kunne opptre i kortere eller lengre perioder, kan være påvirkelig av såvel fysiske som psykiske faktorer. Avgjørende er at man får en erkjennelse av at fenomènet er ufarlig og ikke betyr at man er hjertesyk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/61315-uregelmessig-hjerterytme/#findComment-267623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.