Gå til innhold

Hva har du gjort for å ødelegge minner?


Gjest Else Mari

Anbefalte innlegg

Gjest Else Mari

Hei

Er nettopp ute av et villt forhold, som bare ødela meg. Jeg er gla jeg er fri igjen.

I går gikk jeg ned til treet der vi hadde "gravert" inn våre navn i et hjerte. Jeg ødela det totalt, og nøt det. Aldri i livet om det minnet skal stå synlig for meg og resten av verden. Jeg vil ha slike minner vekk!

I tillegg har jeg kastet eller brent alle gamle kort/brev fra ham. For hva skal jeg med dem? Selvom de er søte og gode, så varte det en kort liten stund. Jeg har ingen gode minner fra ham igjen. De forsvant med alt det vonde jeg ble påført.

Hva har dere "der ute" gjort for å kvitte dere med minner som bare er vonde? Noe lignende som meg?

Ps.Bare så det er sagt, så er det første gangen etter et brutt forhold at jeg har gått så hardt til verks ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet alt som hendte ned og brent det i peisen med en egen liten seremoni, hvor jeg lovet meg selv å aldri la noen behandle meg slik igjen.

Det hjalp! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg synest alle minner er verdt å ta vare på .

Nå etter så mange år etter bruddet min min første kjærlighet,ergrer jeg meg over at en stor pose med uttalige kjærlighetsbrev er forsvunnet.

Kanskje det er han som har tatt de?

Morsomt å se tilbake på den tid som var,og le av det senere.

Tiden leger alle sår,og da kan en jo reflektere litt .'

I alle fall når minnene er alt en har igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke hatt noe så voldsomt brudd, men så ingen vits i å ta vare på alle brev og kort fra eksen. Bilder har jeg imidlertid tatt vare på - ikke akkurat slik at de henger fremme på veggen, men albumene står nå her i hylla.

Ellers gikk det helt fint å skyve ham vekk fra tankene etterpå - det hjalp kanskje at det var jeg som brøt? Nå tenker jeg i grunnen bare på ham de gangene søstra eller tanta mi finner det for godt å informere meg om den siste bygdesladderen hjemmefra (de har visst ikke skjønt at jeg bryr meg katta i hans gjøren og laden). ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt gamle kjærlighetsbrev fra eksen jeg. Kaster dem ikke og ødelegger dem ikke. Kunne ikke falt meg inn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Skrevet alt som hendte ned og brent det i peisen med en egen liten seremoni, hvor jeg lovet meg selv å aldri la noen behandle meg slik igjen.

Det hjalp! :0)

Jeg har gjennomlevd et utrolig vondt forhold, og ødela også de fysiske minnene. Men kroppen og sinnet husker uansett alt det fæle.

Det beste du kan gjøre - for din egen skyld - er å tillgi og forsøke å forstå. Du behøver ikke møte han mer, eller tenke mye på han, men forsøk å se forholdet som en vond, men nyttig erfaring. Du skal aldri utsette deg selv for noe lignende igjen, og du kan være stolt over å ha gjennomlevd noe så vondt for så å reise seg opp igjen.

Grip fatt i en drøm du har hatt, og gjør alt for å gjøre den virkelig. Da blir det lettere å ikke fokusere på det som har vært trist.

Ønsker deg en god og spennende tid framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest girl18

Hva du/vi gjør med tingene som blir igjen etter et forhold spiller nok egentlig en veldig liten rolle for deg.

Tror at det du egentlig spør oss om er hvordan du skal kvitte deg med alle minnene du har i hodet ditt, ikke eventuelle brev, presanger osv.

Har det på samme måten, klarer ikke å tilgi meg selv for at eg var sammen med eksen min for nesten et år siden, det han ødelagt så utrolig mye for meg. Eg har vært sint på han, på andre og nå til slutt sitter eg igjen dritforbannet på meg selv for hvordan eg kunne tilate meg å komme opp i en slik sitvasjon.

Det går bedre og bedre, men det tar tid. Og det kommer det nok til å gjøre med deg også.

Er det virkelig nødvendig å kvitte seg med alle tingene, kansje du angrer om noen år, det er som de andre sa søtt å ha noe å se tilbake på, eg har pakket alt vekk i en eske. Men om han sefølgelig bare var grusom mot deg så er det jo forståelig om du vil kvitte deg med han og bare glemme. Men det er hardt altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som girl18 er inne på, er ikke det vesentlige hva du gjør med de konkrete minnene (bilder, brev osv.), men derimot hva du gjør med minnene som sitter i hodet, hjertet, kroppen din.

Å kaste, viske ut eller brenne de fysiske bevisene på forholdet kan likevel være et godt "farvel" - rituale. Jeg ser intet poeng i å ta vare på minner fra et vondt forhold, det vil neppe være "søtt" å finne igjen senere heller.

De vonde minnene vil sannsynligvis trenge seg på i lang tid fremover, på tross av at du har visket ut de fysiske bevisene for deres forhold, ihvertfall er det min erfaring. Bearbeidning av disse minnene, er en vesentlig del av arbeidet man må gjennom for å bli _ferdig_ med noe slikt. Det kan nok sammenliknes med en sorgprosess, som også kan ta lang tid...

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan spørre. Nå ble jeg nemlig iskald her jeg sitter. Fant nemlig en eske med gamle saker i boden her forleden, som jeg bare har flyttet med meg uåpnet i årevis.

I denne esken lå en bærepose med gamle brev. Personlige brev.... Jeg tok dem opp og la posen i en kurv på verandaen, for jeg tenkte jeg skulle destruere skiten i fred og ro senere. Brenne det eller noe. Men nå er de ikke der lenger, og det kom jeg på akkurat nå for jeg var der ute istad!

* iiik *

Og nå er posen vekk.....jeg aner ikke hvor den er !!

Uansett, jeg er nådesløs. Jeg hiver bilder og river i stykker brev fra ekser så fort jeg kommer over dem. Men jeg har greid å la være de som står i fotoalbum. Ryker bildene av eksene derfra, så ryker jo flere års minner fra andre ting også i samme album. Jeg bruker lim, så det er ikke bare å ta ut av en stikklomme :-)

Men pssssst! EN eks har jeg spart alle bilder av. Det er den ene, den ene spesielle du vet, som man bare aldri greier å glemme helt.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å utføre et hekserituale som jeg ikke kan fortelle om her, da det nok vil bli slettet. Det innebærer både frosker, jomfrublod, en ugle og andre heftige effkter.

I tillegg lager jeg en voododukke av den aktuelle dame/gutt, og denne blir brukt flittig i lang tid framover.

Voododukken forårsaker voldsomme smerter, og disse smertene er blant annet grunnen til at enkelte av eksene mine ikke lenger er å se så ofte på dol. Smertene deres er rett og slett for grusomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gikk grundig til verks

Etter et mange års langt forhold som knekket meg psykisk og fysisk kunne jeg ikke annet enn å kvitte meg med alt.

Startet med å rive ut alle bilder fra album, satte inn igjen de som var av stedet eller meg.

Brev og annet ble kastet.

Alle møbler og ting jeg hadde kjøpt i solgte jeg og kjøpte nye.

Forlovelsesringen og et par smykker til pantet jeg, og drakk meg dritings for pengene.

De vonde minnene ble bearbeidet hos en terapeut ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...