Gå til innhold

Tuppaware


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hei er det noen som har vært forhandler for Tuppaware og har noen synspunkter om dette.

De har nettopp fått meg til å være forhandler ,men jeg vet ikke helt hva jeg begir meg utpå.

Er det vanskelig?

Må man ha stor omgangskrets.

Hvor ofte må man ha partys?

Noen som vil dele noe med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var konsulent for dem for mange mange år siden. Det krever ikke så mye. Først må du bestemme deg for hvor mye du vil satse...vil du ha et party i mnd? et pr uke? flere pr uke? Deretter må du sette igang med å få folk til å ha party. Det er som regel det verste....vær raus med tips, vær raus med vertinnene i den grad det går an, ha med masse forskjellig gratisting, la folk gjerne ta to ting hvis de vil det. Spør om noen andre som er på partyet kan tenke seg et party i nærmeste framtid, og vis framtidige vertinnegaver. Spør om du kan få sende de som ikke ønsker party nå, tilbud som kommer i framtida, slik at du har grunn til å ringe dem, spør så om de vil ha party - du kan også samle flere venninner til et første party, også få dem til å ha party, og f.eks lodd ut en ekstra gave innimellom for alle som har handlet hos deg/fått party for deg o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg var konsulent for dem for mange mange år siden. Det krever ikke så mye. Først må du bestemme deg for hvor mye du vil satse...vil du ha et party i mnd? et pr uke? flere pr uke? Deretter må du sette igang med å få folk til å ha party. Det er som regel det verste....vær raus med tips, vær raus med vertinnene i den grad det går an, ha med masse forskjellig gratisting, la folk gjerne ta to ting hvis de vil det. Spør om noen andre som er på partyet kan tenke seg et party i nærmeste framtid, og vis framtidige vertinnegaver. Spør om du kan få sende de som ikke ønsker party nå, tilbud som kommer i framtida, slik at du har grunn til å ringe dem, spør så om de vil ha party - du kan også samle flere venninner til et første party, også få dem til å ha party, og f.eks lodd ut en ekstra gave innimellom for alle som har handlet hos deg/fått party for deg o.l

Takk for råd og tips.

Men er det ikke lett for å være for masete og innpåslitne på venner og familie.Det er jo tross alt dyre produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp avsluttet min "karriere", fordi det ble så mye mas om å holde demonstrasjoner (enda jeg presiserte da jeg startet at dette ville bli et lavprofilsprosjekt). Man er nemlig medlem i en salgsgruppe, og når ett medlem har lite slag vil dette gå på bekostning av gruppas gjennomsnitt. Jeg tror de er blitt "strengere" på dette den aller siste tida, for jeg opplevde ikke dette som noe problem da jeg startet opp for et par år siden. Det er ingen konkrete krav i kroner og øre til hvor mye du skal selge, men det forventes visst at du har et par demo'er i måneden i alle fall.

Du bør ikke belage deg på å belaste vennekretsen med demonstrasjoner og salg. Som du selv sier er det dyre produkter, og selv om man lett blir bitt av basillen som forhandler *kikker raskt inn i de overfylte skapene* så kan man ikke forvente at andre skal få den samme "må-ha"-innstillinga som en sjøl. Jeg solgte primært til venner og familie, men kontaktet dem først og fremst når det var virkelige knalltilbud på gang. En sjelden gang spurte jeg om de ville holde en demonstrasjon, men for det meste kjøpte de direkte fra meg over telefon.

Dersom du er innstilt på å bruke et par kvelder i uka på dette er det helt greie penger å tjene - fra 500 kroner kvelden. Du må nok belage deg på å gjøre en jobb med å bygge opp en kundekrets, men det kan du f.eks. få til ved å ha en stand utenfor et supermarked e.l. (det var forøvrig slik jeg sjøl ble kontaktet). Det er ikke noe problem å selge når man først har en demo - det er alltid noen som kjenner til produktene og nærmest gjør jobben for deg når det gjelder å markedsføre dem. Ingen selger så godt som en fornøyd bekjent! ;o) Produktene er dessuten lette å stå inne for kvalitetsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...