Gå til innhold

Blødning etter samleie - 23 uker


Gjest Veldig Bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest Veldig Bekymret

Til en jordmor !!!

For 4 dager siden hadde min mann og jeg samleie, noe som dagen etter resulterte i brune blodspor (ikke friskt). Dagen etter det igjen (søndag) gikk slimproppen. Det vil si slim med blodspor, veldig mye.

Vi dro på oppfordring til fødeavd. fordi det fortsatte utover dagen, men der fant de ingenting galt. Jeg spurte om dette var å forvente senere også men de mente at det skulle ikke skje for mange ganger.

Problemet mitt er at jeg fortsatt må gå med bind. Det kommer enda slim/brunt blod ut og idag er det mandag. (samleiet var på fredag. Det er ikke så veldig mye, men nok til å sette spor. Bebi'en har det fint, han sparker og holder på..

Dette er mitt tredje svangerskap og jeg har tidligere ikke hatt slike 'plager', og jeg er veldig bekymret. Jeg har ikke lyst å dra opp til føden hele tiden og bruke deres ressurser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Så lenge du ikke blør friskt tror jeg ikke det er noe farlig som er på ferde. Da du var på sykehuset, går jeg utifra at du ble undersøkt med tanke på evt. modning av livmorhalsen. Hvis det ikke er noen modning på gang, er det ingen grunn til å tro at du er i ferd med å føde før tiden. Et samleie kan enkelte ganger føre til at slimproppen går. Det blir imidlertid dannet en ny en. Når det er brunt blod som kommer, er det tegn på at det er koagulert/gammelt, og det har ingen ting med en fersk blødning å gjøre. Hold dere unna samleie en stund fremover til disse plagene har gitt seg. Får du smertefulle kynnere og evt. mer blod, må du selvfølgelig kontakte sykehuset med en gang. Lykke til videre.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...