Gå til innhold

Jeg skal lage kake! Hjelp!


Gjest den sorte dame

Anbefalte innlegg

Gjest den sorte dame

Hei!

Søsteren til sambo'n skal gifte seg neste helg og jeg har lovet å lage marsipankake! (ikke selve bryllupskaken altså...) Men jeg har ikke veldig peiling...

Er det noen som kan hjelpe meg med en god og lettvint oppskrift og tips til godt fyll? Og gjerne pynte tips og, noen med noen gode ideer til en morsom/fin kake til et brudepar?

Har du linker til sider med kaker hadde det vært toppers...

Håper veldig at noen kan hjelpe meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hobbykokk

Lag en vanlig sukkerbrødbunn og kjøp ferdig marsipanlokk på rimi. Er kaken høy, kan du klare å lage to lag med fyll (namnam) Nå om sommeren er det nydelig med jordbærfyll. Pisk krem og bland i en kurv jordbær. Fordelpå lagene. Eventuelt kan du ha vaniljekrem på det ene laget (piano fra tine fungerer bra)

Et annet alternativ er krem med banan og valnøtter. Bruk en banan og en halv boks valnøtter til 3 dl krem (du kan eventuelt smake deg til)

Aprikos er godt (hvis du bruker fersk, så ta av skinnet)

Jeg har litt dårlig tid akkurat nå, så hvis du har flere spørsmål, kan du bare spørre, så skal jeg svare deg senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den sorte dame

Lag en vanlig sukkerbrødbunn og kjøp ferdig marsipanlokk på rimi. Er kaken høy, kan du klare å lage to lag med fyll (namnam) Nå om sommeren er det nydelig med jordbærfyll. Pisk krem og bland i en kurv jordbær. Fordelpå lagene. Eventuelt kan du ha vaniljekrem på det ene laget (piano fra tine fungerer bra)

Et annet alternativ er krem med banan og valnøtter. Bruk en banan og en halv boks valnøtter til 3 dl krem (du kan eventuelt smake deg til)

Aprikos er godt (hvis du bruker fersk, så ta av skinnet)

Jeg har litt dårlig tid akkurat nå, så hvis du har flere spørsmål, kan du bare spørre, så skal jeg svare deg senere

Takk for nyttige svar:o)

Ja, jeg kommer sikkert tilbake med flere spørsmål!

Har et allerede:o)

Har du noe tips på hvordan jeg får laget en kake som er formet som en bok som er slått opp? (skjønte du den...?)

Så kjekt med hobbykokker på DOL altså, takker...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttige svar:o)

Ja, jeg kommer sikkert tilbake med flere spørsmål!

Har et allerede:o)

Har du noe tips på hvordan jeg får laget en kake som er formet som en bok som er slått opp? (skjønte du den...?)

Så kjekt med hobbykokker på DOL altså, takker...:o)

Hvis boken skal bli pen, bør du ha en spesiell form. De har dem på Glasmagasinet.

Til en bokform passer nok ikke ferdig marsipanlokk (de er runde), så da må du regne med å kjevle selv. Rema-marsipan er lett å kjevle, bruk hvetemel og ikke melis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...