Gå til innhold

eggløsning


Gjest stråle

Anbefalte innlegg

Gjest stråle

Stemmer det at eggløsning kan mangle dersom man har uregelmessig menstruasjon? I den tiden jeg har prøvd å bli gravid (7 måneder) har jeg hatt menstrasjonssykluser på 35 til 70 dager (den har også vært uregelmessig tidligere, men da har jeg ikke vært så opptatt av lengde på syklusen). Har bestilt legetime til onsdag, men er jeg litt hysterisk her og bør vente med legekonsultasjon? Hva kan eventuelt en lege gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest beeeeeeeee

Det med eggløsningen er jeg ikke så inne på akkurat når du har slike sykluser, men ville bare si at det er fint at du har bestilt time til lege - slik at du får tatt en sjekk. Skal ikke skremme deg, men det er ikke normalt med slike sykluser. Derfor er det bra at du får sjekket det ut nå, i tilfelle du må ha hjelp til å bli gravid - og utredninger kan ta sin tid.

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

De uregelmessige blødninger tyder på meget sjeldne eller manglende eggløsninger. Det kan ha forskjellig årsak og bør utredes med hormonprøver og evt ultralyd av eggstokkene. Hvis du ønsker å bli gravid, vil det i mange tilfeller være aktuelt å gi eggløsningsstimulasjon med Pergotime eller Clomivid.

Lykke til, vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...