Gå til innhold

Gode forslag til bok i ferien?


Gjest garbie

Anbefalte innlegg

Gjest garbie

Ser for meg late dager i ferien, med en god bok. Er bare tom for ideer, så hvis noen kan forslå en god roman - kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Babooba, "Korrigeringer" er interessant. Ellers er jo "Halvbroren" av Lars Saabye Christensen et bra alternativ hvis du ikke har lest den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Jeg ler så jeg ble kasta ut av soverommet, av Populærmusikk fra Vittula, den er innmari flott.

John Irvin, lest han? Røsk med dedet meste, men spesielt En bønn for Owen Meany

Isabel Allende erogså flink, og sjekk ut 100 års ensomhet...litt gamlebøker, men de er veldig bra.

God ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler så jeg ble kasta ut av soverommet, av Populærmusikk fra Vittula, den er innmari flott.

John Irvin, lest han? Røsk med dedet meste, men spesielt En bønn for Owen Meany

Isabel Allende erogså flink, og sjekk ut 100 års ensomhet...litt gamlebøker, men de er veldig bra.

God ferie

En bønn for Owen Meany er bare helt super. Jeg lo så jeg rista.

Ellers er Saabye Christensen-bøkene fine og det samme med Ingvar Ambjørnsens (Elling trilogien er fenomenal).

Har du god tid kan du ta for deg Ringenes Herre.

Hvis du liker litt rare og ekle bøker er "Parfymen" kjempekul.

Krimbøkene til Henning Mankell er bra, det samme med bøkene til Jan Guillou (Trilogoien om Arn er kjempemessig).

Du får kjøpt masse eldre bøker som billige paperbacks

( Billetene, Beatles, Bly, Hvite Niggere,23-salen osv av S-C og Ambjørnsen).

Mye bra Wilbur Smith bøker også (han har skrevet masse bøker som følger hverandre, men kan gost leses enkeltvis.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

En bønn for Owen Meany er bare helt super. Jeg lo så jeg rista.

Ellers er Saabye Christensen-bøkene fine og det samme med Ingvar Ambjørnsens (Elling trilogien er fenomenal).

Har du god tid kan du ta for deg Ringenes Herre.

Hvis du liker litt rare og ekle bøker er "Parfymen" kjempekul.

Krimbøkene til Henning Mankell er bra, det samme med bøkene til Jan Guillou (Trilogoien om Arn er kjempemessig).

Du får kjøpt masse eldre bøker som billige paperbacks

( Billetene, Beatles, Bly, Hvite Niggere,23-salen osv av S-C og Ambjørnsen).

Mye bra Wilbur Smith bøker også (han har skrevet masse bøker som følger hverandre, men kan gost leses enkeltvis.)

Du, da må du lese populærmusikk fra Vittula, du blir å le masse av den også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, da må du lese populærmusikk fra Vittula, du blir å le masse av den også:-)

Den skal kjøpes inn imorgen den dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, da må du lese populærmusikk fra Vittula, du blir å le masse av den også:-)

logget du av nå eller var det msn som tok kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ e hær, dritten funger jo ikkje......

Nei førbanna dritt. Får bærre beskjed om at følgende melding kan ikke leveres. Så du logga deg på i sted, men får ikke tak i deg på msn.

Kanskje vi har snakke høll i hauet på den? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, da må du lese populærmusikk fra Vittula, du blir å le masse av den også:-)

Kommet halvveis, jeg - men foreløpig har jeg bare ledd av innledningskapittelet. *skuffet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet halvveis, jeg - men foreløpig har jeg bare ledd av innledningskapittelet. *skuffet*

Enig med deg når det gjelder den boka. Den startet fantastisk (skrev faktisk et skryteinnlegg her om boka, litt raskt, når jeg hadde lest prologen).

Det var en god bok, men ikke noe mer, og den tapte seg klart etter en genial start.

Jeg har lest langt bedre bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå for Gunnar Staalesens 1900, 1950 og 1999. Da har du ca 1700 siders genialt lesestoff :)

Ellers er jo Beatles av Saaby en klassiker, om du ikke har lest den, og Halvbroren er også helt genial.

Hvis du liker krim så har Patricia Cornwell en svært god serie om en rettsmedisiner, men denne er ikke noe for sarte sjeler. Det er en meget skummel serie, og så bra skrevet at du nok ikke vil klare å legge fra deg bøkene når du først er i gang :)

Jeg leser nå Don Quiote (mulig jeg nå skriver det feil, men du forstår vel..), og etter å ha lest 150 sider i den må jeg si at den til tider er svært morosom. Boka er dog noe tykk, og ikke den boka man først får lyst til å begynne på. Men til nå er den i hvertfall helt klart anbefalelsesverdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler "Den hvite løvinnen" av Henning Mankell! Noen roman i vanlig forstand er det vel ikke, men en sabla spennende krimbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...