Gå til innhold

til jordmor/gravitest for tidlig?


Gjest nomade

Anbefalte innlegg

Går på p-piller, men har de siste par ukene blitt mer og mer trett og svimete; kjempetrett, altså. Av og til er jeg også kvalm. Kjenner ømhet nedover fra korsryggen mot baken, noe som minner meg om bekkenløsningsplagene jeg hadde forrige gang.

Jeg lurer på om det er for tidlig å teste før brettet er brukt opp (tenker på om jeg ikke bør fortsette med pillene dersom jeg skulle være gravid), eller om en test vil slå ut riktig nå. Har rundt en uke igjen før placebopillene på brettet begynner.

Kan jordmor svare på dette? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Skulle du være gravid, ville testen vise korrekt resultat enten du går på p-pillen eller ei. Det er best at du tester deg snart, hvis du er redd for at du er gravid, så du får sluttet med p-pillen snart. Det kan selvfølgelig være andre grunner til dine plager, men det er ikke nødvendig å spekulere noe mer i det innen du har tatt en gravi-test.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...