Gå til innhold

Noe av det dummeste jeg hører er.......


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

når noen sier de vil gjøre et forhold slutt fordi de ikke har følelser for parteneren sin lenger. Er det virkelig noen som tror at de skal være forelsket resten av livet når de har funnet seg en de vil bo med? Det er jo også forsket på at forelskelse går alltid over. Hvis eneste grunn er for å gå ut av et forhold fordi de ikke har følelser lenger og forelsker seg i andre må de være umodne og da har de ikke forstått hva livet er. Hvis de derimot sier at de ikke er glad i personen blir det en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et litt større spekter av følelser i et forhold enn bare forelsket/ikke forelsket.

Så innlegget ditt kommer ikke særlig høyt på intelligensskalaen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et litt større spekter av følelser i et forhold enn bare forelsket/ikke forelsket.

Så innlegget ditt kommer ikke særlig høyt på intelligensskalaen heller.

....å ikke spør meg om råd iallefall, da er du ille ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....å ikke spør meg om råd iallefall, da er du ille ute.

Jeg pleier ikke å spørre om råd. Jeg pleier å gi råd. men hva har det med denne tråden å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest følelser

Du skriver som om du mener at følelser og forelskelse er det samme.

Selvsagt kan ingen regne med at man er forelsket bestandig, men hvis ikke forelskelsen går over i andre følelser, er det jo ikke grunnlag for noe forhold.

Hvis man ikke har følelse for partneren lenger, betyr det jo at man ikke føler kjærlighet eller respekt eller ømhet eller tilhørighet eller ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Du skriver som om du mener at følelser og forelskelse er det samme.

Selvsagt kan ingen regne med at man er forelsket bestandig, men hvis ikke forelskelsen går over i andre følelser, er det jo ikke grunnlag for noe forhold.

Hvis man ikke har følelse for partneren lenger, betyr det jo at man ikke føler kjærlighet eller respekt eller ømhet eller tilhørighet eller ...

Kjærlighet og respekt gir man fordi en er et medmenneske for en man er glad i, man trenger ikke ha følelser for å vise det.

Man kan også gi nærhet fordi man er glad i uten å ha sex, selv om følelsene ikke er der. Hva om det ikke fantes prevensjonsmidler? Kanskje vi fra naturens side ikke skal ha seksuell lyst på den andre hele livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest følelser

Kjærlighet og respekt gir man fordi en er et medmenneske for en man er glad i, man trenger ikke ha følelser for å vise det.

Man kan også gi nærhet fordi man er glad i uten å ha sex, selv om følelsene ikke er der. Hva om det ikke fantes prevensjonsmidler? Kanskje vi fra naturens side ikke skal ha seksuell lyst på den andre hele livet?

Det er tolkningen din av ord jeg reagerer på, per definisjon er kjærlighet en følelse, respekt er en følelse, glede er en følelse osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det er tolkningen din av ord jeg reagerer på, per definisjon er kjærlighet en følelse, respekt er en følelse, glede er en følelse osv

Som jeg skrev er det noe annet om man sier man er ikke glad i den andre lengre. Når noen sier de er glad i den andre men har ikke følelser er det jeg synes det blir for dumt/umodent. Er man glad i den andre, så kan man ikke forvente at man skal ha andre følelser når en har vært sammen en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev er det noe annet om man sier man er ikke glad i den andre lengre. Når noen sier de er glad i den andre men har ikke følelser er det jeg synes det blir for dumt/umodent. Er man glad i den andre, så kan man ikke forvente at man skal ha andre følelser når en har vært sammen en god stund.

Jeg har aldri hørt at noen har sagt at de er glad i noen, men ikke har følelser for den personen. Å være glad i noen er en følelse man har for andre, som stikker mye dypere enn en forelskelse. Det er den følelsen som gjør at et forhold overlever etter at den første forelskelse har tatt slutt. Å være glad i noen ER en følelse. Så vet du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlighet og respekt gir man fordi en er et medmenneske for en man er glad i, man trenger ikke ha følelser for å vise det.

Man kan også gi nærhet fordi man er glad i uten å ha sex, selv om følelsene ikke er der. Hva om det ikke fantes prevensjonsmidler? Kanskje vi fra naturens side ikke skal ha seksuell lyst på den andre hele livet?

Du kan da vel ikke gi kjærlighet til noen du ikke har følelser for?

Innlegget ditt blir litt forvirrende, fordi du tydeligvis bruker "forelsket" og "ha følelser for" som synonymer, og "være glad i" som noe annet.

Det du egentlig mener er vel at en ikke kan forvente å være forelsket år ut og år inn. Og det er jeg helt enig med deg i. Det er også slik at forelskelsen kommer og går i et forhold.

Men hvis forelskelsen går over allerede etter et par måneder og ikke går over i dypere følelser, tror jeg det er like greit å avslutte. Da er en ikke de rette for hverandre. Selv har jeg nå vært stormende forelsket i over to år, og det ser ikke ut til å gi seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg har aldri hørt at noen har sagt at de er glad i noen, men ikke har følelser for den personen. Å være glad i noen er en følelse man har for andre, som stikker mye dypere enn en forelskelse. Det er den følelsen som gjør at et forhold overlever etter at den første forelskelse har tatt slutt. Å være glad i noen ER en følelse. Så vet du det.

Jeg har da vel ikke hevdet at det å være glad i ikke er en følelse? Jeg skrev jo akkuratt at er man glad i så kan man ikke forvente seg å ha andre følelser etter å ha vært sammen en god stund. (Lær deg å lese bedre)

Innlegget mitt handler om folk som sier de er glad i men har ikke følelser som vil gjøre det slutt. Jeg vet om flere som har sagt det på denne måten (snille partnere har de også) og det er akkuratt det jeg synes blir for dumt. Det er en umoden grunn for å gjøre det slutt på, så lenge den andre ikke er en drittsekk da, men da skal det vel noe til å være glad i vedkommende også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da vel ikke hevdet at det å være glad i ikke er en følelse? Jeg skrev jo akkuratt at er man glad i så kan man ikke forvente seg å ha andre følelser etter å ha vært sammen en god stund. (Lær deg å lese bedre)

Innlegget mitt handler om folk som sier de er glad i men har ikke følelser som vil gjøre det slutt. Jeg vet om flere som har sagt det på denne måten (snille partnere har de også) og det er akkuratt det jeg synes blir for dumt. Det er en umoden grunn for å gjøre det slutt på, så lenge den andre ikke er en drittsekk da, men da skal det vel noe til å være glad i vedkommende også.

Mener du at du har hørt at folk sier at de er glad i partneren sin, men ikke lenger er forelsket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Mener du at du har hørt at folk sier at de er glad i partneren sin, men ikke lenger er forelsket?

Mener ikke, jeg vet at jeg har hørt det og det er fra personer som har vært sammen i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke, jeg vet at jeg har hørt det og det er fra personer som har vært sammen i mange år.

Javel. Men hvis det er det du har hørt. Så er det ikke det samme som du har skrevet. Så lær deg å skriv du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dollina

Jeg har vært i mange langvarige forhold.

I alle gikk forelskelsen over,men ikke alle forble de rette følelsene senere.

En forelskelse bør gå over til å elske en person.Det holder ikke å være glad i.

Kjærligheten må være til stede,hvis ikke mister en både respekt,lidenskap,ærlighet,og alt det vesentlige som må være til stede.

En må også føle at en har lyst på partneren sin,føle at en savner den andre når de ikke er sammen,og ønske partneren sin alt godt.

En kan være glad i mye.Det kan gjelde både ting og mennesker.

en person en skal dele livet med innebærer helt andre følelser enn det å være glad i.

Kjærlighet er å elske.

En finner fort ut om en elsker en annen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg derimot synes det er dumt å høre at noen tror at forelskelse og det å ha følelser for noen er det samme. Det er det nemlig ikke. Følelsesspekteret går over langt flere ting enn en forelskelse.

Noe annet jeg synes er dumt, er at andre tror det er på deres plass å fortelle andre at hva de føler, eller ikke føler, er galt.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...