Gå til innhold

vennefest ifb med bryllup


thrist

Anbefalte innlegg

Vi er bedt på vennefest iforbindelse med et bryllup, og takket ja. Det er en spleisefest, dvs alle skal ha med en rett eller ingrediens til italiensk aften. Det jeg lurer på...da gir vi en mindre gave, sant? Dette er folk jeg selv aldri har møtt, men er bedt sammen med minn mann som er kollega med henne, alle kollegaene er bedt med følge - er det da naturlig at alle legger i sammen, eller hver for seg? Min mann jobber kun isamme firma som henne, de har aldri jobbet sammen, men er et lite firma på 15 ansatte...hvor mye er det vanlig å legge i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest spleise med de andre

Jo, man gir mindre gave i et slikt selskap enn hvis man er invitert til bryllupsmiddagen.

Å spleise med de andre kollegaene høres absolutt lurest ut, da får dere råd til noe fint, og de slipper å få masse ulikt fra mennesker som kanskje ikke kjenner smaken deres så godt.

La mannen din høre med sine kollegaer om de ikke kan spleise (enten alle eller de som ennå ikke har kjøpt noe). Det er helt lov å spørre brudeparet selv hva de ønsker seg, slik at de kan være med på å besemme hvis dere ikke har noen gode ideer.

Hvis alle de andre har kjøpt, kan jo mannen din ihvertfall få vite omtrent hva og hvor dyrt de andre skal gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...