Gå til innhold

Dårlig folkeskikk!


Babette

Anbefalte innlegg

Jeg spør "hvem er du" og gir ikke service før jeg veit hvem jeg snakker med. Selv om jeg kanskje har gjetta hvem.

Teite venner mannen din har da!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg driter i det hvis jeg hører at det er en venn som ringer - men hvis jeg ikke hører hvem det er, og de skal ha opplysninger om hvor han er, hva er mobil nr osv spør jeg alltid. Hvis jeg mistenker telefonselgere spør jeg skarpt om hvor de ringer fra for hvem. Det er de verste synes jeg, ringer og later som de kjenner folk, også vil de ofte ikke si hvem de ringer for...og da blir jeg sinna da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er til mannen min og de ikke presenterer seg roper jeg høyt: Det er telefon til deg, jeg vet ikke hvem det er - han turte ikke presentere seg.

hehe :) Hvis mora mi tar telefonen og noen skal ha tak i faren min uten å presentere seg selv roper hun: "Det er telefon til deg fra en eller annen som ikke husker eller ikke kan navnet sitt" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forbanna irriterende, jeg presenterer meg _alltid_. Men så har jeg ekstremt god folkeskikk også *kremt*. Nå har telefon vært mitt viktigste arbeidsverktøy i noen år, så jeg vet selvfølgelig hvordan jeg skal oppføre meg.

Men jeg er så barnslig at (i privat sammenheng selvsagt) at om noen er ufyselig eller uoppdragne på telefon sier jeg som regel; Klart du kan få snakke med Gordon, men ikke før du har presentert deg for meg. Jeg er hans kone og krever å vite hvem du er og hva du vil ham. Deretter vil jeg gi deg noen retningslinjer slik at vi kan få kartlagt hvordan/om vi kan gå videre til ham med din sak, det kan jo hende jeg mener det ikke er relevant for ham at du fremmer din sak.

De fleste kompisene hans har begynt å presentere seg når de ringer ;o)

Er jeg på kontoret og tar telefonen der, oppfører jeg meg som en hvilkensomhelst resepsjonist og setter kun over telefoner der jeg vet hva det gjelder, men jeg er _høflig_ bestandig.

Barna har ikke begynt å ta telefonen her i huset enda, når den tid kommer skal de selvsagt presentere seg både når de tar telefonen og når de ringer til noen.

Kjenner jeg ikke nummeret det ringer fra sier jeg alltid for-og etternavnet mitt. Jeg gir alltid begge navnene når jeg ringer til noen.

Når jeg en dag skal ringe til Dewey, sier jeg selvsagt; Det er Velouria Bossanova som ringer, er det mulig å få snakke med Melvil Dewey?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...