Gå til innhold

FU: Hva synes dere om silikon?


Gjest snafus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest GeirF

Det må være noe folk avgjør selv.

Jeg har stor forståelse for de som gjør det etter kreftoperasjoner osv, og også hvis det er for å jevne ut stor forskjell mellom brystene, eller hvis de har blitt ekstremt misformet etter svangerskap osv.

Men jeg synes det virker unødvendig at unge, friske jenter og kvinner med normale små pupper lar seg operere, eller at man ikke godtar normal endring med alder og etter barnefødsler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er både trist og provoserende.

Trist at mange har et så elendig forhold til kroppen sin at de er villig til å fylle den med giftstoffer.

Provoserende at samfunnet vårt er så utseendefokusert at mennesker får et så elendig forhold til seg selv og kroppen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Synest dette er fin mulighet.

Det er mange som har opplevd å styrke selvfølelsen ved å gjøre dette.

Hvis en person blir mer fornøyd med seg selv,og får de bedre i hverdagen,ser jeg ingen betenkeligheter med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å putte dritt inn i friske bryster synes jeg er noe stort tull. Dersom man gjør det fordi man har mistet et bryst i kreft e.l. er det en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke verdens lekreste eller største bryster...men de skremmer ingen.... og så er de mine :-)

Om naturen i utgangspunktet hadde utsyrt meg med litt større bryster, så hadde jeg i og for seg satt pris på det.

Men å operere inn silikon (eller saltvannsproteser for den del), bare for utseendets skyld, synes jeg ikke er verd risikoen for meg.

Grunn: om noen år kommer jeg i alderen hvor vi kvinner er i risikosonen for brystkreft. Proteser vaskeliggjør tolkningen (og tagningen) av mammografibilder, slik at det kan være vanskelig å oppdage kreftsvulster tidlig på mammografi. Om noen år, når bruken av MR for å screene for kreftsvulster i silikonopererte kvinnebryst kanskje blir mer utbredt og kvalitetssikret, kan saken stille seg annerledes. Men slik som situasjonen er nå, gjør brystproteser det vanskeligere å oppdage og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke verdens lekreste eller største bryster...men de skremmer ingen.... og så er de mine :-)

Om naturen i utgangspunktet hadde utsyrt meg med litt større bryster, så hadde jeg i og for seg satt pris på det.

Men å operere inn silikon (eller saltvannsproteser for den del), bare for utseendets skyld, synes jeg ikke er verd risikoen for meg.

Grunn: om noen år kommer jeg i alderen hvor vi kvinner er i risikosonen for brystkreft. Proteser vaskeliggjør tolkningen (og tagningen) av mammografibilder, slik at det kan være vanskelig å oppdage kreftsvulster tidlig på mammografi. Om noen år, når bruken av MR for å screene for kreftsvulster i silikonopererte kvinnebryst kanskje blir mer utbredt og kvalitetssikret, kan saken stille seg annerledes. Men slik som situasjonen er nå, gjør brystproteser det vanskeligere å oppdage og

Men slik som situasjonen er nå, gjør brystproteser det vanskeligere å oppdage og "ta" kreften tidlig.

Så lenge man er klar over denne risikoen,har jeg ingenting imot at enkelte velger å operere inn proteser. Det er et personlig valg.

Men for MEG synes jeg ikke det er verd risikoen :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heg synes ingenting, d.v.s. jeg er inot silikon i brystene. Håper de som virkelig trenger kunstig bryst, får et sunnere alternativ.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tidligere Lex Lea (får ikke bruke nicket lenger)

Å putte dritt inn i friske bryster synes jeg er noe stort tull. Dersom man gjør det fordi man har mistet et bryst i kreft e.l. er det en helt annen sak.

Er veldig enig med deg, Lillemus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medmindre det er snakk om protese etter brystkreft, må jeg si jeg syns det er trist og unødvendig.

Egentlig er det for de fleste unødvendig å ha protese også. Såret i sjelen og angsten for å dø forsvinner ikke med protesa. Men den er tross alt forståelig. Det er plastpupper for selvtilliten IKKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...