Gå til innhold

Hjertesukk


Mooni

Anbefalte innlegg

I dag drar jeg for å besøke min gamle mormor igjen. Lurer på hvilket humør hun er i denne gang. Får håpe hun er glad for at jeg kommer. Men denne gangen har jeg tengt å reise sent. Vi har campingvogn stående utenfor hos mormor. Da kan jeg sove der når jeg kommer fram, slik at mormor kan få legge seg når hun ønsker. Men det kan hende hun ikke blir blid for det.

Mormor er ikke lett å gjøre til lags. Når vi er der alle sammen, blir det for mye for henne. Kommer vi ikke, blir det også feil. Tar vi oss en tur ut for at mormor skal få ro, blir hun sur om vi blir for lenge borte. Vi ønsker å besøke familie og venner på stedet, men mormor kritiserer oss hvis vi besøker feil personer først. Hun blir også sur hvis hun ikke får lagt seg når hun vil. Det er i 22-tiden. Siden alle soverommene i huset er på loftet, sover hun på kjøkkenet. Da må enten vi fly rundt på bygda på besøk, finne på noe annet utendørs, eller legge oss.

Men jeg er glad i mormor og vil besøke henne, men det er ikke alltid det frister så mye.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg svært godt jeg Mooni, vi har det på samme viset. Nå er heldigvis farmor flyttet på gamlehjem og mormor flyttet i eldrebolig. Farmor er vi bare på dagsbesøk hos, mens mormor har fortsatt sitt gamle hus så vi bor der når vi er der.

Men det er ikke enkelt å gjøre dem til lags nei. Til farmor er jeg sluttet å ha med meg ungene fordi hun blir så sliten, men det blir jo helt feil det også.

Nei ikke enkelt å gjøre disse gamle til lags. Jeg har sagt det mange ganger om jeg blir en slik vriompeis når jeg blir gammel håper jeg at noen leser meg teksten:o)

Men de blir nå i alle fall glad når vi kommer på besøk da:o)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...