Gå til innhold

fosterskader


jipp

Anbefalte innlegg

jeg har gått på en medisin som heter Fontex mot spiseforstyrrelser(60mg) (også brukt mot depresjoner). jeg fikk vite jeg var gravid i uke 8 og sluttet på dagen med tablettene.

jeg har hele tiden vært engstelig for dette med fosterskader.

i forrige uker var jeg på UL. fikk da høre at alt så bra ut. hjerne hjerte...ja alt var på plass.

kan jeg slå meg til ro nå med at alt er okej, og at bebien blir frisk? eller er dette ikke helt sikkert? hva slags skader kan bebien få av slike ssri medisiner? hjerneskader? ja..siden disse tablettene virker på hjernen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg kan ikke svare deg, men jeg er også gravid, og bruker to tab. zoloft daglig, skal over på en seroxa igjen, legen mener det er rimelig sikkert. Prøv å ikke tenk på det, narkomane feks. kan jo få friske unger de!!(det tenker jeg på...)Jeg skal følge med på hvilke svar du får, lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kan ikke svare deg, men jeg er også gravid, og bruker to tab. zoloft daglig, skal over på en seroxa igjen, legen mener det er rimelig sikkert. Prøv å ikke tenk på det, narkomane feks. kan jo få friske unger de!!(det tenker jeg på...)Jeg skal følge med på hvilke svar du får, lykke til!!

takk. ja, jeg må bare la være å tenke på det...det går nok greit med oss begge... : )

ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Du kan slå deg absolutt til ro med at du ikke har påført barnet ditt noen ekstra risiko for sykdom/skade ved å ta Fontex.

Ingen kan gi verken deg eller noen annen en absolutt garanti for å få et friskt barn, men risikoen for sykdom er ikke øket ved at du har tatt Fontex.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...