Gå til innhold

Hvor kjøper innvandrerkvinner klær?


manne

Anbefalte innlegg

Bestiller de klær fra hjemlandet sitt eller finnes det utsalg f.eks i Oslo? (Jeg har vært på ettellerannet indiske, men der var ikke kvaliteten lik den innvandrerne bruker)

Jeg har lyst på et sånt antrekk. Har nemlig blitt lei av penantrekk for gravide og ønsker noe annet!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Grønland i Oslo finnes det masse utrolig flotte butikker.

Mange av dem selger for det meste stoffer, så det er kanskje mer vanlig å sy selv? Sikkert noen som kunne tenke seg å sy på oppdrag.

5 åringen vår synes det er himmelriket å kjøpe kjole, sko og smykker der. Ikke alt som har like god kvalitet, men det glitrer, og da er hun fornøyd ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

En venninne av meg fikk sydd en kjole (designet selv) i en pakstansk butikk på Grønland i Oslo. Kjolen var i et nydelig stoff med god kvalitet. ta deg en tur til lille-pakistan i Oslo, der syr de for deg og du kan tegne dine egene klær.

venninna mi betalte 700,- for stoff og syinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier, så finnes det nok et utall forretninger i Oslo/ Grønland, der en kan få kjøpt både hele antrekk og stoffer. De har sikkert kontakter som kan sy for deg dersom du ønsker det.

Når det er sagt, så tror jeg nok at mange av innvandrerkvinnene får klærne sine direkte fra sitt hjemland også, for utvalget (ihvertfall i India) er utrolig mye større - og prisen en helt annen - enn i Oslo!

Har selv fire ulike Punjab - antrekk (lang eller halvlang kjole/ kjortel og vide bukser) kjøpt på reise i India, som jeg elsker å bruke istedenfor vanlige penklær. De passer nok meget bra for gravide, ettersom buksene har plass til ihvertfall to normalt store damer!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får bare si i fra om du trenger hjelp . Så kan vi endevende grønland sammen . Det finnes mange butikker på grønnland og grunerløkka som selger indiske anntrekk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kryr av slike butikker på Grønland og Tøyen i Oslo! Men jeg tror mange av de innvandrerkvinnene syr selv også, det selges nenmlig mye stoffer på rull, har jeg sett når jeg har gått forbi de butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier, så finnes det nok et utall forretninger i Oslo/ Grønland, der en kan få kjøpt både hele antrekk og stoffer. De har sikkert kontakter som kan sy for deg dersom du ønsker det.

Når det er sagt, så tror jeg nok at mange av innvandrerkvinnene får klærne sine direkte fra sitt hjemland også, for utvalget (ihvertfall i India) er utrolig mye større - og prisen en helt annen - enn i Oslo!

Har selv fire ulike Punjab - antrekk (lang eller halvlang kjole/ kjortel og vide bukser) kjøpt på reise i India, som jeg elsker å bruke istedenfor vanlige penklær. De passer nok meget bra for gravide, ettersom buksene har plass til ihvertfall to normalt store damer!

:-)

Er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det

Ja, her var det jo endel av innlegget som ble borte kan du si... Hmm...

Det som var poenget; Vil ikke indiske damer synes det ser veldig rart ut med oss hvite damer i sari? (Sammenligner med diskusjonen om mørkhudete i bunad... ;) )

Jeg synes det høres både flott og behagelig ut, men hvordan vil det bli sett på av de som opprinnelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det jo endel av innlegget som ble borte kan du si... Hmm...

Det som var poenget; Vil ikke indiske damer synes det ser veldig rart ut med oss hvite damer i sari? (Sammenligner med diskusjonen om mørkhudete i bunad... ;) )

Jeg synes det høres både flott og behagelig ut, men hvordan vil det bli sett på av de som opprinnelig

Hei,

Jeg antar de fleste vil synes det er fint at andre bruker 'deres' klær.

Dog er det forskjellig fra bunad-diskusjonen, fordi der er det snakk om 'nordmenn med mørk hud som bruker norske klær' og/eller 'utlendinger som bor i Norge som bruker norske klær', mens her er det snakk om 'nordmenn i Norge som bruke indiske klær (i Norge)'. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det jo endel av innlegget som ble borte kan du si... Hmm...

Det som var poenget; Vil ikke indiske damer synes det ser veldig rart ut med oss hvite damer i sari? (Sammenligner med diskusjonen om mørkhudete i bunad... ;) )

Jeg synes det høres både flott og behagelig ut, men hvordan vil det bli sett på av de som opprinnelig

Jeg har ihvertfall kun møtt positive holdninger fra indere både i Norge og i India når jeg har brukt 'deres' indiske klær:-)

Tror det er en vesensforskjell om man bruker klærne for å 'vise seg' eller fordi en kjenner seg komfortabel med det. I India bruker jeg nesten konsekvent indiske klær (bortsett fra på store hoteller) fordi det både er mer behagelig og fordi jeg da er sikker på å ikke vekke anstøt mht. at vestlige klærne kan vise for mye av kroppen...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg antar de fleste vil synes det er fint at andre bruker 'deres' klær.

Dog er det forskjellig fra bunad-diskusjonen, fordi der er det snakk om 'nordmenn med mørk hud som bruker norske klær' og/eller 'utlendinger som bor i Norge som bruker norske klær', mens her er det snakk om 'nordmenn i Norge som bruke indiske klær (i Norge)'. :-)

Med vennlig hilsen

Selv om innegget mitt nok en gang ble avkuttet (hva skjer egentlig??) ble vel meningen såpass forståelig at svarene fra dere ga mening *S*

Vet ikke om jeg hadde turt å kle meg i f.eks. indiske klær - er vel redd for at noen skal synes det er temmelig dumt at jeg går rundt i noe sånt *S* Men det ser utrolig deilig ut å gå med - blir noe annet enn disse lave trange buksene og korte trange topper som du ikke får plass til noe som helst inni *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...