Gå til innhold

Å legge inn bud på hus


Doris

Anbefalte innlegg

Vi driver å legger inn bud på et hus som blir solgt privat; dvs. utenom megler. Nå ringte akkurat huseier og sa at det var kommet inn et bud på 1,7 millioner, som er 100 000 mer enn vårt bud. Men hvordan vet vi om han snakker sant eller prøver bare å presse prisen høyere opp? Det første budet en legger inn måtte være skriftlig men de senere bud er muntlige så da kan jeg ikke kreve noe skriftlig heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest carlina

Siden det ikke er megler inn i bildet,blir det jo et sjangse spill.Selfølgelig kan huseieren bløffe for å presse prisen til hans fordel..Enten må dere ta sjangsen ved å holde på budet dere har gitt, eller så må dere høyne.Veldig vanskelig problem stilling det der...Jeg syns personlig at det høres søkt ut at noen har lagt inn så mye som hundre tusen over gitte bud,men jeg vet jo heller ikke hvilket omeråde det er og hvor attraktivt huset er..Så du må vel bare vurdere hvor mye DU har lyst å gi for det!Lykke til da og la oss få vite hvordan det ender!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker kan du ikke være, for jeg kjenner en som løy på et bud. Han fikk noen tusen ekstra der.

Synes det burde vært strengere regler der, når det er så lett å jukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at du ikke er DET MINSTE mer sikker når det er eiendomsmegler. De opererer også med lukket budrunde, eller hva de nå kaller det. Altså ingen kontroll.

Ikke by mer enn dere vil, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...