Gjest Edel Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Jeg er gravid i uke 33 og veldig allergisk mot gresspollen. Har fått Polaramin 6 mg til å ta to ganger i døgnet. Blir imidlertid så trett av dem at jeg kun tør å ta en om kvelden. Dersom jeg må være veldig opplagt om dagen så har jeg også latt være å ta dem. Det er vel det som gjør at jeg fremdeles har allergisymptomer. Pottetett nese og røde kløende øyne. Den siste uka har jeg ikke hatt verken smak eller luktsans. Har i perioder smerter i bihulene. Begynner å bli ganske lei av det. Er dette kun pga. allergien, og dermed noe jeg må leve med lenge? Har nå brukt otrivin spray en gang pr. døgn (kveld) i 10 dager, og da skal man jo slutte. Men blir så tørr og hostete i halsen når jeg må puste gjennom munnen. Vil plagene forsvinne dersom jeg tar full dose med Polaramin? Men forstår ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom dagene da, siden jeg blir så trett. Helt i koma er jeg jo, svarer bare tull til mannen min sier han. Og jeg har en liten datter på 18 mnd å ta meg av. Det nytter vel ikke å prøve en annen type allergimedisin heller siden jeg helt sikkert vil bli like trett av dem? Bør jeg kontakte lege? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/61566-allergien-sin-skyld/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Kjære Edel Du bør absolutt kontakte lege for å diskutere muligheten for å få en annen og nyere allergimedisin - det er ingen fare ved å bruke de nye allergimedisinene når du er kommet så langt i svangerskapet. Dessuten finnes det annen hjelp enn tabletter også, så du kan snakke med legen om mulighet for nesespray og øyedråper. Polaramin er kjent for å være ekstremt søvndyssende og egner seg best om kvelden. Mange har også virkning og tretthet av kveldsdosen langt utover neste formiddag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/61566-allergien-sin-skyld/#findComment-268382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.