Gå til innhold

hjelp


alvida

Anbefalte innlegg

Er ei jente på 23 år som har prøvd å bli gravid nå i 3 år.

Ha hatt to misslykka IVF forsøk bak meg.

Legane finn ikkje noko gale på verken meg eller mannen min. Har også eit heimalaga ein på snart 4 år.

Menstuasjonssyklusen min er på 28-32 dager, og på begge IVF forsøkene mine gjekk det 36 dager.

Problemet mitt no er at eg har alldri vore så sein med mensen som eg er no (det er no gått 39 dager). Hadde menssmerter både fredag, lørdag og i går, men i dag har eg nesten ikkje. Er vanleg med berre ein dag med menssmerter, og det er dagen før mensen kjem.

Tok ein test i dag, men den var negativ. Kan eg ha testa for tidleg? Kan det hende min kropp produserer seinere hcg?

Mange takk for svar

Helsing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det høres ut som om du virkelig sliter med å bli gravid og det er alltid trist å høre. Det høres ut som om du enten bør ta en ny gravitest eller vente å se hva som skjer fremover. Mensen kan godt utebli, eller bli forsinket av andre grunner enn svangerskap. Både stress, psykiske plager, sykdom eller store bekymringer kan utsette mensen. Spiser du for lite, kan det også bli tull i syklusen. Det sies at de siste gravitestene som er kommet på markedet er så ømfientlige at de kan vise hvorvidt du er gravid allerede et par dager før uteblitt mens. Jeg tviler sterkt på at kroppen din produserer hcg senere enn normalt hvis du først skulle ha blitt gravid.

Jeg har litt lyst til å fortelle deg om en undersøkelse jeg nylig leste. Den forteller at kvinner som er undervektige og røyker i tillegg ofte har store problemer med å bli gravid. Hvis du kjenner deg igjen i dette, har du ihvertfall muligheten til å påvirke situasjonen. Ellers vet man at gjentatte clamydia-infeksjoner kan forårsake infertilitet, men det vet du sikkert. Når du allerede har kommet så langt at du har gjennomgått 2 IVF-forsøk, er du sikkert grundig undersøkt, og er godt orientert om det meste. Lykke til videre.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...