Gå til innhold

Hund


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hunden min fikk valper for tre månder siden. Etter fødselen er det mye rart som har skjedd, bikkja har mista håret på deler av kroppen, og den fiser stadig vekk. Det lukter helt j.... og dette har rett og slett blitt et stort problem. Fra å ha vært en fin og velstelt hund, ser den nå helt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Innlegget ble "klippet av".

Det skulle stå at "fra å ha vært en fin og velstelt hund, ser bikkja nå helt "texas" ut, men hengemave, pistrete pels, for ikke å nevne prompinga.

Jeg er jo kjempeglad i hunden, men vil bare ha tilbake den gode, gamle hunden slik som den var. Hunden har i tillegg blitt veldig stresset etter valpekullet, og klarer liksom aldri å slappe av med "god samvittighet", men farer rundt og "sjekker" alt mulig. En slik fødsel tar kanskje veldig på for ei lita bikkje?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget ble "klippet av".

Det skulle stå at "fra å ha vært en fin og velstelt hund, ser bikkja nå helt "texas" ut, men hengemave, pistrete pels, for ikke å nevne prompinga.

Jeg er jo kjempeglad i hunden, men vil bare ha tilbake den gode, gamle hunden slik som den var. Hunden har i tillegg blitt veldig stresset etter valpekullet, og klarer liksom aldri å slappe av med "god samvittighet", men farer rundt og "sjekker" alt mulig. En slik fødsel tar kanskje veldig på for ei lita bikkje?!

Og hva sier veterinæren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden trenger et annen type for i denne perioden. Prøv med et valpefor som inneholder ekstra vitaminer og fett.

Og ikke minst, kontakt veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisinga er for meg ukjent, men alle de andre tingene kjenner jeg igjen fra tispa vår hadde valper.

Grunnen til at hun mister masse pels, er at hun ammer/har ammet. Hun kan gjerne få et mer proteinrikt for når hun ammer. Men det er hun vel ferdig med nå.

Hengemagen kommer til seg selv igjen etter et halvt års tid eller så.

Grunnen til at hun er så stresset, er at hun sikkert savner valpene sine. Hun hadde jo masse å finne på en stund, det er ikke rart hun er rastløs! Kanske dere bør engasjere henne med noe, fx agility eller noe? Da får hun masse trim i tillegg til at det er kjempegøy for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om den lider av mangelsykdommer, spør du meg! Du har vel sørget for å kompensere for den næringen og energien det koster å produsere melk for henne? Det finnes spesialfòr for diende mamma-hunder :-)

Det må du bare få gitt henne. Stakkars hund. Ta den til veterinær, og få sjekket hva hun lider av mangler. Så kan du fòre henne opp igjen til å bli den fine hunden hun var.

Et rått egg knekket opp i matskåln og rørt rundt er bra. Samme med tran. En spiseskje tran gjør pelsen tykk og blank og skinnende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...