Gå til innhold

adopsjonspenger


Gjest Christine

Anbefalte innlegg

Gjest Christine

Har fast 50% jobb, og er 50% uføretrygdet.

Mottar nå adopsjonspenger dvs. vanlig lønnsutbetaling fra arbeidsgiver. (80%)

Mitt spørsmål er:

Jeg har jobbet ekstravakter hos en annen arbeisgiver, og tjente i fjor ca 20000 på dette. Det har blitt skrevet midlertidige arbeidskontrakter.

Har jeg krav på adopsonspenger av denne inntekten?

Påvirkes uføretrygden av at jeg har adopsjonspermisjon?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det kommer an på hvor stort omfang det var snakk om av slike midlertidige avtaler, om du hadde slik avtale da du begynte permisjonen, evt om inntekt på permisjonstidspunktet avviker mer eller mindre enn 25% fra inntekt siste 3 ferdiglignede år, og i så fall om inntekt siste 3 år gjenspeiler omfanget - eller om det likevel kan dokumenteres som en varig ordning.

Da du fikk uføretrygd ble det fastsatt et inntektsnivå for inntekt du kunne hatt hvis du var frisk, og du fikk informasjon om hva du kan tjene ved siden av pensjonen. Dette beløpet må du ikke overstige hvis du fortsatt ønsker 50% pensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...